ضعف و بی حالی

علایم و نشانه های بیماری از مهم ترین ابزارهای تشخیص در تمام بیماری ها از جمله بیماری های قلبی می باشد و پزشک با  تکیه به شرح حال و معاینه  دقیق و با استفاده  از روش های تشخیصی  پاراکلینیک  مانند تست های خونی  یا اکوکاردیوگرافی و تست ورزش  آنژیوگرافی و …  جهت تائید و اثبات  یافته های بالینی و یا تکمیل اطلاعات مورد نیاز  استفاده می کند. یکی از علائم مهمی  که میتوانند مربوط  به بیماری های قلب وعروق باشند ضعف و بی حالی و احساس خستگی در بدن است

اگرچه احساس خستگی در بعضی مواقع به‌دلیل کار زیاد یا کم‌خوابی در انسان بروز پیدا می‌کند اما گاهی هم یکی از مهم‌ترین علائم ابتلا به بعضی از بیماری‌های خطرناک مانند بیماری های قلبی عروقی است.
البته باید توجه داشت که احساس خستگی به‌خودی خود یک بیماری نیست ولی می‌تواند یکی از علائم مهم ابتلا به بیماری باشد.

اگر خستگی شما همراه با ضعف و تنگی نفس است و علائم دیگری مانند ورم کردن قوزک پا، شکم و رگ گردن، درد سینه بعد از خوردن غذای سنگین یا ورزش کردن دارید این علائم در کنار یکدیگر نشانه آن است که عملکرد عضلات قلب دچار اختلال شده است که در اصطلاح پزشکی آن را «کاردیومیوپاتی» می‌نامند. در این بیماری دیواره‌های قلب به‌خصوص در سمت چپ که مسئولیت اصلی پمپاژ خون را به‌عهده دارد ضخیم می‌شود و در نتیجه قلب نمی‌تواند مانند گذشته خون را به داخل بدن بفرستد. به این ترتیب اکسیژن کمتری به بافت‌های بدن می‌رسد که این موضوع خود را با خستگی و درد در ناحیه قفسه سینه نشان می‌دهد.
استفاده از داروهایی که از آن‌ها با عنوان بازدارنده یاد می‌شود می‌تواند علائم این بیماری را بهبود دهد. این داروها باعث گشادتر شدن رگ‌های خونی شده و به این ترتیب جریان خون راحت‌تر از قبل به دیگر اعضای بدن فرستاده می‌شود.

۱۰ دیدگاه

  1. Perfect services pal. I actually feel you might just like a current posting regarding custom rock t shirts australia. Thanks:D

  2. ۷۶. I would like to thnkx for the efforts you’ve put in writing this blog. I’m hoping the same high-grade blog post from you in the upcoming as well. Actually your creative writing abilities has inspired me to get my own website now. Really the blogging is spreading its wings quickly. Your write up is a good example of it.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*