خانه / سکته قلبی (انفارکتوس حاد)

سکته قلبی (انفارکتوس حاد)

قلب شما پمپ عضلانی نیرومندی است که خون را به سر تا سر بدن شما به حرکت در می آورد. برای آنکه قلب خود را سالم نگاه دارید. لازم است که از طریق سرخرگ ها، به عضلات قلب شما خون برسد. اگر یکی از سرخرگها مسدود شود – مثلاً به علت لخته خونی که در مسیر آن پیدا می شود – احتمال آن دارد که قسمتی از قلب شما به سبب نرسیدن اکسیژن به آن گرسنه بماند و بدنبال آن برای همیشه آسیب ببیند. اگر چنین چیزی اتفاق بیفتد شما سکته قلبی داشته اید.

معمولاً هنگامی که سکته قلبی رخ می دهد درد شدیدی در مرکز سینه انسان ظاهر می شود. این درد بیش از پانزده دقیقه و ممکن است ساعت ها طول بکشد. انسان در سینه ی خود احساس سنگینی یا فشرده شدن می کند. ممکن است این درد به طرف بازوها، گردن، فک، صورت، پشت، و یا معده نیز کشیده شود. بعضی اوقات انسان این درد را با سوء هاضمه اشتباه می کند. علاوه بر این درد، ممکن است شخص عرق کند، سر درد خفیف، حالت استفراغ و تنگی نفس نیز داشته باشد. سکته قلبی ممکن است سبب شود تا در ریتم قلب اخلال ایجاد شود.

بعضی اوقات، ممکن است سکته قلبی ((ساکت)) باشد و تنها یا ناراحتی جزئی برای فرد به وجود آورد. حتی ممکن است کشف نشده بر جای باقی بماند و ضمن آزمایشات پزشکی برای عوارضی دیگر، یا بر حسب اتفاق به هنگام چک آپ های دوره ای، به وجود آن پی ببرند.

بعضی اوقات سکته قلبی را لخته شدن خون در رگهای کورونر قلب و یا تورم عضله قلب و یا انفارکتوس میوکارد گویند.

علت سکته قلبی

حملات قلبی معمولاً سراغ افرادی می رود که بنظر می رسد از سلامت کامل برخوردارند. در سایر موارد، امکان دارد که یک سکته قلبی پس از هفته ها، ماه ها و یا سالها پس از یک آنژین صدری بوقوع پیوندد.

سکته قلبی می تواند در هر زمان از شبانه روز، چه شما مشغول استراحت و چه فعال باشید اتفاق بیفتد. ممکن است سکته قلبی هنگامی ظاهر شود که شما مشغول انجام کاری که به انرژی زیاد نیاز دارد و شما تاکنون چنان کاری را انجام نداده اید باشی. یا اینکه شما تحت تنش شدید بدنی، یا احساساتی قرار گرفته باشید.

هنوز نمی دانیم که سکته قلبی در آن زمان که ظاهر می شود چرا ظاهر شده است؟ ولی می دانیم که چرا بسیاری از مردم از بیماریهای عروق کرونر رنج می برند. چهار ((فاکتور خطر)) در سبک زندگی افراد وجود دارد – یعنی چیزهائی که سبب می شود تا سکته قلبی به سراغ افراد رود. این فاکتورها عبارتند از:

–         استعمال دخانیات

–         فشار خون بالا

–         کلسترول بالای خون

–         فعالیت های بدنی

سایر فاکتورهای سبک زندگی افراد نیز ممکن است در این کار موثر باشد. این فاکتورها عبارتند از: نوشیدن زیاد مشروبات الکلی، مصرف زیاده از حد نمک طعام، اضافه وزن و فربهی.

حملات قلبی، ممکن است به تمام افراد خانواده سرایت کرده باشد. این، یکی از حالات موروثی است که سبب بیماریهای عروق کورونر است و به آن familial hyperlipidaemia گویند.

افرادی که از بیماری دیابت رنج می برند نیز احتمال زیاد وجود دارد که به بیماری عروق کورونر، گو اینکه علت آن هنوز ناشناخته است، دچار شوند.

۱۴ دیدگاه

  1. I don’t even know how I ended up here, but I thought this post was good. I don’t know who you are but definitely you are going to a famous blogger if you are not already 😉 Cheers!
    nfl jerseys wholesale http://www.pswcs.com/mission.cfm

  2. hermes replica accessories necklace

    hermes replica accessories necklace hermes replica bag uk leather xojiijdf

  3. theese china tend to be certainly fabolous!!! are put superb, they’re comfortable not to mention vogue,fashionable and trendy individuals sooo sweet!! they go with everything they are simply suitable for laid-back produce particular weather conditions, exploring, all night to figure which is the wonderful thing about these people omg i just lovee theese china!!!

  4. quality hermes replica earrings

    quality hermes replica earrings fake hermes box receipt alyqdtkzpj

  5. hermes handbag replica necklace

    hermes handbag replica necklace hermes replica bracelet china jyfwuqyzwu

  6. Briden@gmail.com

  7. grand article , expédition rapide

  8. Exceptional posts buddy. I really believe that you will such as the new content regarding t shirt printing australia. Thanks..

  9. ۶۸. I’ve been absent for a while, but now I remember why I used to love this blog. Thank you, I will try and check back more often. How frequently you update your site?

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*