نقش ورزش در درمان چربی خون

تغییر سبک زندگی در بهبود سطح کلسترول خون نقش اساسی دارد . اگر دچار کلسترول خون بالا هستید به طور خلاصه باید گفت که وزن خود را کاهش دهید ، غذاهای سالم بخورید و فعالیت بدنی خود را افزایش دهید . اگر سیگاری هستید ،سیگار را ترک کنید تا بتوانید چربی خون خود را کاهش دهید و در سلامت به سر ببرید.

ورزش و درمان چربی خون

به طور کلی انجام ورزش به صورت منظم حداقل هفته ای سه روز در کنترل وزن و متعادل نگه داشتن چربی های خون اثر واضحی دارد.

حرکت باعث تقویت حرارت غریزی شده و قوّه هاضمه را بهبود می بخشد. درنتیجه غذاهای مصرفی به خوبی هضم شده و نیز اندام ها به خوبی موارد مورد نیاز خود را دریافت می کنند. همچنین گرمای تولیدی توسّط حرکت باعث سیّال شدن مواد زائد انباشته شده در بدن و دفع آن ها از طریق ادرار، تعریق و سایر مبادی دفعی می شود. بنابراین داشتن فعّالیت نرمشی یا ورزشی مناسب روزانه می تواند باعث جلوگیری از افزایش چربی های خون و درصورت وجود، باعث کاهش آنها می شود.

درواقع بسیاری از افراد بعد از این که شغل همراه تحرّک خود را کنار گذاشته اند، دچار افزایش چربی های خون می گردند؛ چون همان غذای قبلی را دریافت می کنند ولی به اندازه قبل انرژی مصرف نمی کنند!

بهترین ورزش برای درمان چربی خون پیاده روی، دوچرخه سواری و شنا است و باید از مواد غذایی حاوی چربی های اشباع شده پرهیز نمایید.

از شیر و فراورده های لبنی کم چرب استفاده کنید و مواد غذایی به صورت آب پز و کبابی وتنوری تهیه کنید رعایت این نکات به همه بیماران دچار افزایش کلسترول خون توصیه می شود و کمک شایانی در کنترل و کاهش چربی خون آنان خواهد داشت.

 منبع: دکتر سلام. دانشنامه سلامت

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*