درمان چربی خون با ورزش

افزایش چربی خون باعث بسیاری از بیماریها میشود که هر گروه سنی میتوانند دچار این افزایش بالای چربی باشند و فقط مخصوص افراد پیر نیست.

اگر در آزمایش خون دچار چربی خون بالا هستید میتوانید فقط با تحرک بدنی و خوردن سالمترین مواد غذایی این مورد را کنترل و یا پیش گیری کنید تا دچار بیماری های ناشی از چربی خون بالا نشوید.  گاهی اوقات سرگیجه، وزوز گوش، درد بازوی چپ، سنگین شدن دست، داغی کف پا، گرفتگی در جناغ سینه و… وجود دارد و گاهی نیز بدون وجود چنین علائمی با آزمایش دادن مشخّص می شود که فردی مبتلا به چربی بالای خون است.

متاسفانه باید اذعان داشت گاهی این بیماری هیچ علامت خاصی در فرد ندارد ولی می تواند عوارض بلند مدت قلبی و عروقی را برای وی به همراه داشته باشد بنابراین کنترل و درمان این بیماری در مراحل اولیه می تواند از عوارض جبران ناپذیر آن جلوگیری کند.

ورزش برای درمان چربی خون

نکته قابل توجه این است که پیشگیری و درمان این بیماری در مراحل اولیه بسیار ساده و آسان تر از درمان بیماری در مراحل پیشرفته تر است .

ورزش منظم کمک به بهبود سطوح کلسترول خون می کند . با صلاحدید پزشک متخصص قلب روزانه ۳۰ تا ۶۰ دقیقه فعالیت بدنی در روز داشته باشید . روزانه پیاده روی تند داشته باشید . دوچرخه سواری کنید . شنا کنید . برای اینکه بتوانید انگیزه خود را حفظ کنید توصیه آنست که به یک گروه ورزشی بپیوندید و از ورزش کردن خود لذت ببرید. جالب است بدانید که لازم نیست حتماً ۳۰ تا ۶۰ دقیقه ورزش را در یک قسمت انجام دهید . چنانچه بتوانید در ۳تا ۶ قسمت ۱۰ دقیقه ای ورزش کنید همچنان سطوح کلسترول خود را بهبود خواهید داد.

منبع: دکتر سلام. دانشنامه سلامت

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

theme