خانه / استرس / تن آرامی استرس با تصویر سازی ذهنی

تن آرامی استرس با تصویر سازی ذهنی

در تن آرامی استرس با تصویر سازی ذهنی شما صحنه یا تجربه یا اتفاقی خوشایند و آرامش بخشی را در ذهن خود مجسم می کنید که می تواند در برانگیختن واکنش تن آرامی استرس بسیار مفید واقع شود. تصاویری که در ذهن تان مجسم می کنید برای تن آرامی استرس ، باید به شما آرامش درونی ببخشند و این حس را قوی تر کنند. در تن آرامی استرس با تجسم صحنه هایی چون دریای آرام و ساحل زیبایی با ماسه های طلایی، رودخانه ای پر جوش و خروش یا دشتی پر از گل های رنگارنگ و زیبا (البته نه برای آن هایی که بیماری تب یونجه دارند!!) به شما آرامش می بخشند و اگر مربی کلاس تن آرامی استرس ، در حالی که شما مشغول این کار هستید، همین صحنه ها را برایتان توصیف کند یا به نوار کاست یا سی دی آموزشی آرام سازی و تن آرامی استرس که همین جملات را پخش می کند گوش کنید، بهتر می توانید حواس تان را روی تن آرامی استرس با تصویر سازی ذهنی متمرکز کنید و از آن بهره ببرید. این صحنه ها و تصاویر در تن آرامی استرس با تصویر سازی ذهنی حتماً باید خوشایند و آرامش دهنده بوده تا مؤثر باشند و به شما کمک کنند. بنابراین با دقت اطمینان حاصل کنید برنامه ی ضبط شده ی آموزش تن آرامی استرس و تصویرسازی، شما را به تصور صحنه هایی تشویق کند که برای خود شما خوشایند و دلپذیر باشد. همچنین وقتی خودتان بدون راهنمایی کتاب، نوار یا مربی می خواهید تن آرامی استرس با تصویر سازی ذهنی را انجام دهید، ذهن تان فقط صحنه هایی که از آن ها لذت می برید پیش چشمان تان مجسم کند و حواستان به تصاویر و اتفاقات ناراحت کننده نرود. انجام درست تن آرامی استرس با تصویر سازی ذهنی می گذارد که تمامی حس های شما در این روند وارد شوند و از جهاتی شبیه به تن آرامی استرس از راه تفکر است به جز اینکه موضوع مورد تمرکز شما در تن آرامی استرس با تصویر سازی ذهنی ، تصویری در ذهن خودتان می باشد. مثلاً ممکن است در ذهن تان ببینید که در یک روز آرام و زیبای تابستانی روی زمین دراز کشیده اید و به آسمان آبی و ابرهای سفید آن چشم دوخته اید. رایحه خوشایند و لذت بخش چمن و گل های اطراف تان را حس می کنید، کاملاً متوجه هستید که زمین وزن بدنتان را روی خود پذیرفته و نسیمی که گرمای ملایم و مطبوعی دارد پوست صورت شما را نوازش می کند و ابر سفیدی را که به آرامی از جلوی دیدگان شما می گذرد، و تغییر شکل می دهد نگاه می کنید. تن آرامی استرس با تصویر سازی ذهنی زیر تصویر بالن رنگارنگ نام دارد.

jashnvare-balonhaye-rangi-02

تن آرامی استرس با تصویر بالن رنگارنگ

قبل از این که بخواهید تن آرامی استرس با تصویر سازی ذهنی را انجام دهید، مکان آرام و بی سر و صدایی پیدا کنید و آنجا بنشینید یا دراز بکشید. راحت باشید. چند دقیقه نفس های عمیق بکشید و ذهن تان را از تمامی مشغولیات ذهنی روزمره خالی کرده و حواس تان را از دنیای خارج به دنیای درون تان معطوف کنید. در تن آرامی استرس با تصویر سازی ذهنی تصور کنید در لبه مرغزار زیبایی ایستاده اید. بگذارید تمام حس های بدن تان محیط اطراف شما را درک و احساس کنند. چه فصلی از سال است؟ ساعت چند است؟ همانطور که در مرغزار قدم می زنید، چه چیزهایی می بینید؟ گل ها، پرندگان، رنگ ها، چه چیزهایی می شونید؟ آواز پرندگان، صدای باد؟ چه بوهایی حس می کنید؟ بوی خاک؟ رایحه گل ها؟ چه چیزهایی حس می کنید؟ نور خورشید، نسیم، علف هایی که زیر پایتان است؟

در روش تن آرامی استرس با تصویر بالن رنگارنگ حواستان را خوب جمع کنید و ببینید که در وسط مرغزار یک بالن زیبا قرار دارد. همانطور که به سمت آن می روید، متوجه می شوید که می توانید سوار آن شوید. وقتی به آرامی وارد سبد بالن می شوید، کیسه های شن را می بینید که کف سبد قرار دارند و روی هر کدام چیزی نوشته شده است. خم می شوید و با دقت روی کیسه ها را می خوانید. روی هر کدام یکی از مشکلات و استرس های زندگی شما نوشته شده است. آن ها را با پا کنار بزنید. وقتی این کار را می کنید، احساس سبکی و آرامش وصف ناپذیری در تن آرامی استرس با تصویر بالن رنگارنگ وجودتان را فرا می گیرد. در سبد بالن بنشینید و راحت باشید. همان طور که بالن سبک می شود، به نرمی از زمین جدا می شوید و در همین حال است که شما سبک تر می شوید و ذهن تان شروع به آرام گرفتن می کند. در روش تن آرامی استرس با تصویر بالن رنگارنگ می توانید خودتان را در آسمان و در میان ابرهای زیبا غرق کنید یا با بالن به جای امنی سفر کنید که در ذهن تان خلق کرده اید. در روش تن آرامی استرس با تصویر بالن رنگارنگ چندین دقیقه خودتان را به دست این فضای آرام بسپارید. وقتی احساس آمادگی کردید، به آرامی به همان مرغزار برگردید، بالن خود به خود و به آرامی به زمین بر می گردد. آهسته از آن خارج شوید و دوباره در مرغزار قدم بزنید و با تمام حواستان به اطراف با دقت نگاه کنید. وقتی به لبه مرغزار رسیدید آهسته و بدون عجله به اتاق خود برگردید. چشمان تان را باز کنید. در روش تن آرامی استرس با تصویر بالن رنگارنگ خواهید دید که چقدر با نشاط و آرام تر هستید.

برای مطالعه " استرس و بیماری های قلبی عروقی " و " تاثیر استرس در فشار خون " کلیک کنید .

منبع: کتاب فشار خون

theme