خانه / درمان هاي بيماريهاي قلبي / راههای درمان بیماری های قلبی

راههای درمان بیماری های قلبی

[sbu_post_image]

به محض ظاهر شدن علائم بیماری قلبی باید درمان را شروع کنید. اگر صبر کنید تا مطمئن شوید که آیا این درد از قلبتان است یا نه، ممکن است موجب آسیب دائمی قلب و یا حتی مرگ خود شوید.

اگر قلب رو به نارسایی برود، بیمار ممکن است دچار تنگی تنفس، خستگی، ورم قوزک پا، پا، ران و شکم گردد. نارسایی قلبی را می توان با داروها، تغییر شیوه زندگی، جراحی و در موارد خاص پیوند قلبی کنترل کرد.

 راههای درمان بیماری های قلبی

۱- مصرف دارو

داروها نقش اساسی در درمان بیماری های قلبی دارند. برخی داروها کاهش دهنده فشار خون، ضربان قلب و میزان کلسترول خون می باشند.

دیگر داروها می توانند ضربان غیرعادی قلب را کنترل کنند و از تشکیل لخته خونی جلوگیری کند.

برای بیمارانی که دچار نارسایی قلبی می باشند، داروهایی وجود دارد که توانایی پمپاژ کردن قلب را بهبود می بخشند.

افزایش کلسترول خون و افزایش فشار خون یکی از مهم ترین عوامل خطر برای بیماری های قلبی می باشند

۲- جراحی بای پس

یکی از راه های بهبود جریان خون در رگ ها، جراحی بای پس می باشد. هنگامی که رگ های قلب بسیار تنگ و مسدود شوند، با استفاده از این جراحی، مسیر جدیدی برای عبور جریان خون بوجود می آید.

در این روش از رگ های خونی جهت میان بر زدن یا به اصطلاح «بای پس» سرخرگ قلبی دچار تنگی و گرفتگی استفاده می شود. بدین ترتیب جریان خون از رگ های خونی جدید به جای رگ های دچار تنگی می گذرد.

ممکن است پزشک، رگ لازم برای پیوند را از پا، بازو و یا از قفسه سینه بردارد. یک سر آن به آئورت (سرخرگ بزرگی که از قلب می آید) وصل شده و سر دیگر به سرخرگ در زیر محل تنگی متصل می شود. پس از این عمل، خون می تواند از مسیر جدید به قلب جریان یابد.

۳- آنژیوپلاستی

از این نوع درمان برای باز کردن عروق خونی بسته شده و بهبود جریان خون استفاده می شود.

پزشک یک کاتتر نازک را که در انتهای آن یک بالون قرار دارد، وارد سرخرگ می کند.

هنگامی که بالون به محل گرفتگی در رگ می رسد، باز می شود و رگ را باز نگه می دارد و جریان خون را بهبود می بخشد.

همچنین پزشک ممکن است بعد از آنژیوپلاستی، لوله کوچکی به نام استنت را برای باز نگه داشتن رگ در داخل آن قرار دهد.

جلوگیری از بیماری های قلبی

کلید جلوگیری از این بیماری، شیوه زندگی درست و سالم می باشد.

این شیوه شامل رژیم غذایی سالم، حداقل ۳۰ دقیقه فعالیت ورزشی در بیشتر ایام هفته، اجتناب از سیگار کشیدن، دوری از نوشیدن الکل، کنترل فشار خون بالا و کلسترول خون و قند خون در دیابت می باشد.

از دوستان و یا اقوام خود بخواهید که در این گونه تغییرات به شما کمک کنند.

رژیم غذایی و سلامت قلب

نان و غلات سبوس دار، سبزیجات، حبوبات و میوه ها برای سلامت قلب شما لازم می باشند.

روغن های گیاهی، گردو، آجیل ها و دانه ها می توانند میزان کلسترول خون را بهبود دهند.

فراموش نکنید که حداقل دو بار در هفته، ماهی بخورید. ماهی منبع خوب پروتئین و چربی امگا-۳ برای سلامت قلب است.

منبع:تبیان

۴۰ دیدگاه

  1. I really liked your article post.Really looking forward to read more. Awesome.

  2. Really appreciate you sharing this article.Thanks Again. Really Great.

  3. Thanks a lot for the blog article.Really looking forward to read more. Fantastic.

  4. It is best to participate in a contest for among the best blogs on the web. I’ll advocate this web site!

  5. fantastic post, very informative. I wonder why the other specialists of this sector do not notice this. You must continue your writing. I’m confident, you’ve a great readers’ base already!

  6. I appreciate you sharing this post.Much thanks again. Awesome.

  7. Thanks a lot for the article post.Really looking forward to read more. Keep writing.

  8. A round of applause for your blog.Much thanks again. Keep writing.

  9. A big thank you for your article post.Thanks Again. Want more.

  10. Of course, what a great blog and instructive posts, I will bookmark your blog.Have an awsome day!

  11. I truly appreciate this blog.Really looking forward to read more. Fantastic.

  12. I really like this website , and hope you will write more ,thanks a lot for your information.

  13. I really like and appreciate your blog post.Really thank you! Great.

  14. I do not even know how I ended up here, but I thought this post was good. I do not know who you are but certainly you’re going to a famous blogger if you are not already 😉 Cheers!

  15. fantastic issues altogether, you simply won a logo new reader. What could you recommend about your submit that you just made a few days ago? Any sure?

  16. A round of applause for your blog post. Want more.

  17. Thanks a lot for the article post.Really looking forward to read more. Much obliged.

  18. Major thanks for the blog post.Really looking forward to read more.

  19. I cannot thank you enough for the blog. Want more.

  20. Thanks for the blog article.Much thanks again. Fantastic.

  21. Perfect site friend. I actually suspect you can which include my recent review to custom printed wholesale kids t shirts australia. Thanks!

  22. I think this is a real great blog.Much thanks again. Want more.

  23. Thank you for your article.Thanks Again. Keep writing.

  24. Heya i am for the first time here. I found this board and I find It truly useful & it helped me out much. I hope to give something back and help others like you helped me.

  25. ۷۴. Excellent read, I just passed this onto a friend who was doing some research on that. And he just bought me lunch since I found it for him smile Therefore let me rephrase that: Thank you for lunch!

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*