خانه / تغذيه در بيماريهاي قلبي مختلف / نقش تغذیه در بیماریهای قلبی

نقش تغذیه در بیماریهای قلبی

یکی از مهم‌ترین پیشرفت‌های ما در زمینه چگونگی پیشگیری از بیماری‌های قلبی‌عروقی، درک نقش عادات غذایی سالم همراه با ورزش منظم در پیشگیری از بیماری‌های قلبی‌عروقی است. با پیروی از چند رهنمود تقریباً ساده در مورد تغذیه سالم، می‌توان به شکل قابل توجهی سطح سلامت قلبی‌عروقی را افزایش داده و چهار عامل خطر اصلی دخیل در ایجاد بیماری قلبی‌عروقی یعنی ابتلا به فشارخون‌بالا، کلسترول‌ خون‌بالا،  اضافه‌ وزن چاقی و دیابت نوع ۲ را کاهش داد. فواید رژیم غذایی سالم به همین جا ختم نمی‌شود. رژیم غذایی سالم از خطر ایجاد سرطان پستان، پروستات و سایر سرطان‌ها نیز پیشگیری می‌کند، از پوکی استخوان پیشگیری میکند و شاید بتواند طول عمر خود را افزایش دهد.

توجه داشته باشید که در رابطه با فایده یا زیان احتمالی بعضی از غذاها همیشه اختلاف‌نظر وجود دارد. هرگز اجازه ندهید تبلیغات یا برخی مطالب غلط با اهداف تجاری ، از میزان پای‌بندی شما به رژیم غذایی سالم بکاهند.

امروزه برخورداری از تغذیه بهتر، ساده‌تر و لذت‌ بخش‌ تر از گذشته است چرا که در حال حاضر نسبت به گذشته، انواع مختلفی از غذاهای تازه و مناسب، در فصول بیشتری از سال وجود دارند.  بنابراین در حین برنامه ریزی به فکر یک برنامه موقت نبوده و از برنامه های  طولانی مدت تغذیه سالم پیروی نمایید.

۵۵ دیدگاه

  1. A round of applause for your post.Really looking forward to read more. Great.

  2. A round of applause for your blog post.Much thanks again. Great.

  3. ۷۲. I have recently started a blog, the info you offer on this web site has helped me greatly. Thank you for all of your time & work.

  4. Im thankful for the article.Much thanks again. Cool.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*