خانه / پیام سلامت

پیام سلامت


Warning: Illegal string offset 'box_blank' in /home2/iranhear/public_html/wp-content/plugins/SmartLinks/seo-smart-links-business.php on line 618

۸ راز سلامت قلب و عروق

راز اول: شیر بنوشید

تغییرات فشار خون در افرادی که سه روز در هفته از شیر، ماست و پنیر کم چرب  استفاده  میکنند بسیار کم است و همیشه فشار خونشان در حد طبیعی است. داشتن فشار خون بالا سبب آسیب رساندن به سرخرگها و شریانهای قلب میشود.

راز دوم : تحرک داشته باشید

اگر هر روز فقط ۳۰ دقیقه به انجام حرکات نرمشی آرام و نرم بپردازید فشار خون شما تنظیم میشود. پیاده روی مناسب ترین و راحت ترین ورزش برای داشتن قلبی سالم است.

راز سوم : ماهی بخورید

ماهی به خاطر داشتن امگا ۳ برای سلامت قلب یک معجزه به شمار میرود و خطر ابتلا به بیماریهای قلب و عروق را ۵۰ تا ۷۰ درصد کاهش میدهد. افرادی که ۴  تا  ۵ وعده  در ماه ماهی مصرف میکنند  دارای  فشارخون طبیعی و ضربان قلبی منظم ترنسبت به کسانی که مقدارکمتری ماهی مصرف میکنند هستند.

راز چهارم:میوه های شفا بخش را فراموش نکنید.

مصرف همه میوه ها برای سلامت قلب مفیدند اما بعضی ها از بقیه مهمترند. آب انار به از بین بردن کلسترول خون کمک میکند و میتواند تا ۳۰ درصد کلسترول خون را کاهش دهد. مصرف ۳ لیوان آب انار تازه در طول هفته که نه ترش باشد نه شیرین میتواند برای سلامتی قلب تان مفید باشد.

راز پنجم : روغن زیتون را فراموش نکنید.

تاثیر روغن زیتون در پیشگیری و کاهش خطر ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی مدتها ست که ثابت شده است . جایگزینی روغن زیتون به جای روغن مصرفی میتواند کلسترول خون را تا ۱۰ درصد کاهش دهد. بهتر است سالادتان را با کمی روغن زیتون نوش جان کنید.

راز ششم : از ته دل بخندید.

حتما شنیده اید (خنده بر هر درد بی درمان دواست ) و خودتان هم احساس کرده اید که بعد از خندیدن حالتان بهتر میشود. برای داشتن قلبی سالم روزانه ۱۵ دقیقه از ته دل بخندید.

راز هفتم : در خوابیدن خسیس نباشید .

افرادی که در طول شبانه  روز کمتر از ۵  ساعت می خوابند ۳۰ درصد بیشتر از کسانی که ۸ ساعت می خوابند درمعرض خطر ابتلا به بیماریهای قلبی قرار دارند. خواب نقش مهمی درسلامتی قلب دارد. کم خوابی میتواند باعث تغییراتی درمقدار هورمونهای بدن، تغییر مقدار قند خون وهمچنین فشارخون شود.

رازهشتم : عمیق تر نفس بکشید

شما میتوانید با ۱۵ دقیقه تنفس عمیق در روز ( ده بار در دقیقه ) وبه مدت دو ماه فشار خون بالای خود را به مقدارزیادی کم کنید. تنفس کم عمق و سطحی موجب عدم دفع نمک اضافی از بدن وبالا رفتن فشار خون میشود.

 

*****هفته سلامت مبارک*****

theme