خانه / علائم و نشانه های بیماری قلبی / درد به همراه عرق سرد

درد به همراه عرق سرد

گاهی اوقات بدن خنک است اما روی پوست قطره های عرق می نشیند که به آن عرق سرد گفته می شود. عرق سرد در بیماری های قلبی خیلی دیده می شود و می تواند دلایل مختلفی داشته باشد از جمله آریتمی های قلبی و سکته قلبی.

تعریق سرد یکی از علائم شایع حملات قلبی، آریتمی ها، برادیکاردی و نارسایی قلب می  باشد که البته در اغلب موارد همراه سایر علائم دیده می شود.
در صورتی که  تعریق سرد همراه طپش قلب، سرگیجه، ضعف و بیحالی باشد، احتمال آریتمی های قلبی  مطرح است. در نارسایی شدید قلبی تعریق سرد همراه تنگی نفس و احساس خستگی  ایجاد می شود.

در صورتی که تعریق سرد  همراه درد آنژینی قفسه سینه باشد احتمال حمله های قلبی مطرح است. در واقع مراحل ابتدایی و پیش درآمد سکته قلبی گاهی اوقات با عرق سرد شروع می شوند و حدود ۴۰ درصد زنانی که دچار حمله قلبی می شوند دچار عرق سرد می شوند. در مواردی که فرد دچار سکته قلبی می‌شود ، درد ۲۰ دقیقه طول می‌کشد و گستره درد ممکن است به صورت سنگینی یا خنجری یا احساس فشردگی در قفسه سینه خود را نشان دهد. این دردها معمولا با سایر علائمی همچون تعریق شدید و احساس سردی در تمام نقاط بدن که ناشی از تحریک قوه سمپاتیک است ، همراه می‌باشد. در این موارد همچنین افراد دچار احساس ترس، نگرانی و بی‌قراری، تپش قلب و افت فشار خون و گاه نیز افزایش فشار خون می‌شوند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*