تپش قلب

تپش قلب باعث زنده نگه داشتن انسان می شود ولی اگر تپش قلب احساس شود نشانه خوبی نیست.  احساس تپش قلب که مانند کوبیدن قفسه سینه است باعث ترس در فرد مبتلا می شود. در این مقاله ابتدا در مورد علت های تپش قلب مانند مشکلات قلبی، پرکاری تیروئید و اضطراب صحبت می شود. پس از آن روش های تشخیص تپش قلب بررسی خواهند شد. سپس علائم و نشانه های تپش قلب توضیح داده می شوند در قسمت آخر نیز، درمان تپش قلب بررسی می شود و در مورد درمان دارویی تپش قلب نیز مطالبی آورده می شود. علت های…

بررسی کلی

نظردهی در مورد این مقاله

امتیاز کاربر: 3.81 ( 233 رای)

تپش قلب باعث زنده نگه داشتن انسان می شود ولی اگر تپش قلب احساس شود نشانه خوبی نیست.  احساس تپش قلب که مانند کوبیدن قفسه سینه است باعث ترس در فرد مبتلا می شود. در این مقاله ابتدا در مورد علت های تپش قلب مانند مشکلات قلبی، پرکاری تیروئید و اضطراب صحبت می شود. پس از آن روش های تشخیص تپش قلب بررسی خواهند شد. سپس علائم و نشانه های تپش قلب توضیح داده می شوند در قسمت آخر نیز، درمان تپش قلب بررسی می شود و در مورد درمان دارویی تپش قلب نیز مطالبی آورده می شود.

علت های تپش قلب

احساس تپش قلب علت های مختلفی دارد. برای مثال اختلال ترس یا هراس می‌تواند باعث تپش قلب شود. معمولا  اختلال ترس احساس وحشت است که ناگهان بروز می کند و بدون آگاهی و معمولا بدون دلیل تکرار می‌شود و در طول مدت ترس قلب تند می‌زند و ممکن است باعث عرق یا تنفس سریع، احساس ضعف، بیهوشی و سرگیجه شود.

دلایل دیگر تپش قلبی عبارتند از:

  • واکنش های شدید عصبی مانند استرس و اضطراب، شک و یا هراس
  • ورزش و فعالیت بدنی شدید و تپش قلب
  • مصرف کافئین مانند چای، قهوه، شکلات و نوشابه های مشکی
  • کم آبی بدن و تب
  • پایین آمدن قند خون و تپش قلب
  • کم خونی و تپش قلب
  • مصرف نیکوتین و تپش قلب
  • تغییرات هورمونی مربوط به عادت ماهیانه، بارداری و یا یائسگی و تپش قلب
  • مصرف داروهای سرماخوردگی و تپش قلب
  • مصرف بعضی از داروهای استنشاقی بیماری آسم و تپش قلب
  • مصرف داروهای مسدود کننده بتا و ضد احتقان ها
  • مصرف مواد مخدر همچون آمفتامین ها و کوکائین

 

اختلال ریتم قلبی ممکن است به دلایل مختلفی از جمله تنگی رگ های قلبی، نارسایی قلبی، بیماری های دریچه قلب و یا وجود یک عصب اضافه در مدارهای الکتریکی قلب ایجاد گردد.

پرکاری تیروئید و کم خونی نیز از دیگر علل اختلال در ریتم قلبی و ایجاد بی نظمی در ضربان قلب (آریتمی) افراد هستند.

فعالیت های زیاد بدنی مانند ورزش شدید ممکن است باعث افزایش ضربان قلب و ایجاد تپش قلب برای چند دقیقه در شخص شود. علاوه بر آن نوشیدن چای غلیظ، قهوه تلخ و سیگار کشیدن در بعضی مواقع می تواند باعث تپش قلب شود.

مشکل قلبی و تپش قلب

یکی از مواردی که باعث افزایش ضربان قلب می شود، فیبریلاسیون دهلیزی است که از جمله علائم این بیماری، آریتمی (ضربان نامنظم قلب) و در بیشتر موارد ضربان سریع قلب می باشد. این بیماری یک مشکل رایج قلبی است که در بیشتر موارد افرادی که سن بالایی دارند را دچار می کند. از ویژگی های فیبریلاسیون، تپش خیلی سریع و نامنظم حفره های بالایی قلب می باشد. سرعت تپش بطن ها بیشتر می شود و باعث ایجاد یک ضربان تند و نامنظم در قلب می شود. احساس تپش قلب ممکن است در اثر انقباضات زودرس قلب، به حالت واقعی تبدیل شود. انقباضات و تپش های زودرس قلب، در بیشتر مواقع، ضربان هایی پراکنده هستند که هنگامی که فرد در مورد آنها صحبت می کند می گوید که گویی بند قلب او پاره می شود. این تپش ها معمولا خطرناک نیستند. همچنین در بعضی مواقع به هنگام ورزش و فعالیت بدنی، تپش قلب زیاد می شود که برای فرد کاملا محسوس و قابل فهم است اما باعث ایجاد مشکلی برای فرد نمی شود.

تیروئید و  تپش قلب

11

یکی از نشانه های پرکاری تیروئید تپش قلب است که ضربان قلب تند و نامنظم می شود. البته در این حالت، ضربان قلب طبیعی نیست و به عنوان یک بیماری و موقعیت اورژانسی شناخته می شود. بنابراین برای پیشگیری از عوارض بسیار بد پرکاری تیروئید، باید حتما درمان شوید. عوارض پرکاری تیروئید شامل بیماری ها و مشکلات قلبی مانند تپش سریع قلب، آریتمی قلبی (تپش نامنظم قلب) یا فیبریلاسیون بطنی است و گاهی نیز ممکن است منجر به نارسایی احتقانی قلب شود. زنان بیشتر از مردان به این بیماری مبتلا می شوند. هر چند که در هر سنی احتمال ابتلا به این بیماری وجود دارد، اما در جوانان و افراد میانسال شایع تر است.

اضطراب و تپش قلب

به دلیل اینکه معمولا انسانها، در حالت طبیعی ضربان قلب خود را احساس نمی کنند، اگر که متوجه ضربان قلب خود شوند، حالت بدی در فرد بوجود می آید که به آن تپش قلب گفته می شود و در بیشتر مواقع به دلیل استرس و ورزش ها و فعالیت های بدنی شدید مثل دویدن بوجود می آید و همیشه دلیلی بر وجود بیماری قلبی نیست.

رایجترین علت تپش قلب، مشکلات روحی و روانی می باشد. بیماری های قلبی که باعث بالا رفتن و یا پایین آمدن ضربان قلب می شوند، آریتمی یا بی نظمی ضربان قلب نامیده می شوند که این مشکل نیز باعث می شود که احساس کنیم به تپش قلب مبتلا شده ایم.

اشخاصی که سطح دانش و فرهنگ بالاتری دارند، نسبت به افراد دیگر، بیشتر تپش قلب را احساس می کنند. این مشکل با میزان حساسیت فرد نسبت به قلب خود که هوشیاری قلبی نامیده می شود نیز ارتباط مستقیم دارد.

تپش قلب، در حالی که فرد دراز کشیده است و  به ویژه زمانی که شخص روی شانه چپ می خوابد نیز دیده می شود که هم می تواند به علت اضطراب و هم به علت هوشیاری قلبی باشد.

قلب تریبون بقیه اعضای بدن است و خیلی از قسمت های بدن، هنگامی بیماری خود را نشان می دهند که به نارحتی قلبی مبتلا شوید. افرادی نیز که تیروئید آنها پرکار است و علائمی مانند گرگرفتکی و تعریق خیلی زیاد دارند، قلبشان سریع تر می تپد. همچنین در افتادگی دریچه قلب (پرولاپس دریچه میترال)، نیز تپش قلب، زیاد دیده می شود.

تپش قلب و فیلم های ترسناک

افرادی که مبتلا به مشکلات و بیماری های قلبی هستند، باید از نگاه کردن فیلم های ترسناک و فعالیت های دیگری که موجب استرس و افزایش تپش قلب می شوند دوری کنند.

معمولا مردان بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های قلبی قرار دارند که چربی خون بالا، فشار خون بالا، دیابت و استرس می توانند از علل آن باشند.

به بیماران قلبی توصیه می شود که در فصل گرما مایعات کافی بنوشند تا از کم شدن آب بدن آنها پیشگیری شود چون کمبود آب بدن موجب اختلال هیدراته شده و روی کارکرد قلب اثر منفی می گذارد و باعث ایجاد مشکلات قلبی از جمله تپش قلب می شود.

آلودگی هوا نیز می تواند بر روی بیماری های قلبی و تپش قلب تاثیر منفی بگذارد. در مراکز شهرها، آلودگی هوا بیشتر است که می تواند باعث افزایش مشکلات در بیماران قلبی شود. بنابراین بهتر است که بیماران قلبی، در مکان های کثیف و آلوده رفت و آمد نکنند. در خانه نیز بهتر است از دستگاههای تصفیه کننده هوا استفاده شود تا تاثیرات منفی آلودگی هوا کم شود.

از جمله عواملی که می توانند باعث بدتر شدن بیماری های قلبی شوند، دیدن فیلم های ترسناک و کارهای پرهیجان می باشد. زیرا که هیجان و اضطراب باعث افزایش ترشح کولامین و در نتیجه بالا رفتن ضربان قلب برای رساندن خون بیشتر به مغز می شود.

لازم است همه افراد به عوامل بالا برنده خطر بیماری های قلبی توجه کنند و آنها را کنترل کنند. مثلا عواملی مانند تغذیه مناسب، کم کردن اضطراب، کنترل فشار خون، درمان دیابت و اصلاح روش نادرست زندگی می تواند به کاهش گرفتگی عروق قلب کمک کند.

تشخیص علت تپش قلب

در هنگام تپش قلب باید در هر حال برای تشخیص به پزشک مراجعه شود. پس از انجام معاینات از بیمار نوار قلب گرفته می‌شود که می‌تواند علت تپش قلب را مشخص کند. گاه نیز آزمایشاتی برای تشخیص بیماریهای زمینه‌ای نیاز است. اگر علت تپش قلب مشخص نشود، دستگاهی به نام هولترمونیتور یا نوار قلب متحرک به بیمار وصل می‌شود تا در طول یک روز نوار قلب مداوم از او گرفته شود. اگر بیمار در طی این مدت دچار تپش قلب شود، نوار قلب در همان حالت از بیمار گرفته شده و نوع آریتمی قلب فرد مشخص می شود. علاوه بر هولتر مانیتورینگ،  می‌توان از تست ورزش جهت القائ بعضی آریتمی های خطرناک  بهره برد تا پزشک و بیمار مطمئن شوند که فعالیت شدید ، باعث آریتمی خطرناک نیست.

برای تشخیص علل و عوامل تپش قلب و درمان آنها، مراجعه به پزشک متخصص قلب لازم است و اگر مسائل روحی و روانی عامل تپش قلب باشند، مراجعه به روانپزشک برای کسب آرامش مفید می باشد و اگر بعد از بررسی ها، بیماری قلبی در فرد تشخیص داده شود، اقدامات درمانی لازم توسط پزشک متخصص قلب و عروق انجام می شود.

فردی که مبتلا به تپش قلب می شود باید نزد پزشک برود. پزشک بعد از معاینه فرد، از او نوار قلب می گیرد که می تواند به تشخیص علت تپش قلب کمک کند.

گرفتن نوار قلبی (الکتروکاردیوگرام) استفاده از دستگاه هولتر (دستگاه قابل حملی که به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت ضربان قلب بیمار را ثبت می کند) انجام EPS و تحریک الکتریکی قلب از طریق آنژیوگرافی و تست های استرس ورزشی از راه تشخیص آرتیمی به شمار می روند.

اگر دلیل تپش قلب، با گرفتن نوار قلب تشخیص داده نشود، پزشک نوار قلب متحرک را به بیمار وصل می کند که تا ۲۴ ساعت، اگر فرد به تپش قلب مبتلا شد، در همان حالت از او نوار قلب گرفته شود و بیماری او تشخیص داده شود. علاوه بر آن می توان از تست ورزش قلب برای تشخیص علت تپش قلب استفاده نمود.

از جمله راههایی که برای تشخیص بیماری های قلبی استفاده می شود، گرفتن نوار قلب و انجام اکوکاردیوگرافی می باشد که می تواند کارکرد عضله قلب، دریچه های قلب و گرفتاری لایه اطراف قلب یا پریکارا را نشان دهد. تست ورزش نیز نشان دهنده احتمال گرفتگی عروق و مقداری که فرد می تواند فعالیت داشته باشد می باشد. آنژیوگرافی عروق کرونر نیز که مقدار و مکان گرفتگی عروق را به صورت صددرصد نشان می دهد و تعیین کننده ی روش درمان می باشد، به عنوان وسیله ای موثر برای تشخیص بیماری های قلبی استفاده می شود.

 علائم و نشانه های تپش قلب

نشانه های فیزیکی تپش قلب آن‌قدر شدت زیادی دارد که ممکن است باعث شود تصور کنید که دارید میمرید و علائم آن می‌تواند مانند نشانه های یک حمله قلبی باشد. حتی این امکان وجود دارد که احساس درد در قفسه سینه کنید، به آهستگی نفس بکشید، احساس کنید که دارید خفه می شوید و حتی کنترل خود را از دست بدهید. این حمله حتی ممکن است شما را از خواب بسیار عمیق بیدارکند. یک حمله برای ده دقیقه یا بیشتر طول می کشد و پس از آنکه تمام شد، بیمار احساس کوفتگی و خستگی  شدید می‌کند. برای اینکه حمله غیر قابل پیش بینی است معمولا باعث ایجاد ترس ، هیجان، یا نگرانی بسیار می‌شود و احتمال می‌دهید حمله در هر زمانی به وجود آید.

از جمله نشانه های همراه تپش قلب می توان به سرگیجه، تنگی نفس، سرفه های ناگهانی، درد قفسه سینه و غش کردن اشاره نمود.

نشانه های تپش قلب، به علت به وجود آورنده آن بستگی دارد. به عنوان اگر فردی تپش قلب همراه با بیماری ریه داشته باشد، رنگ پوست او تیره است و بدن او گرم است. اگر استرس همراه با تپش قلب داشته باشد، التهاب و رنگ پریدگی و در مواردی نیز خشکی دهان در آن فرد دیده می شود.

نشانه های بیماری های قلبی، در سنین مختلف با هم تفاوت دارد ولی رایج ترین علامت آن درد قفسه سینه است که معمولا به سمت پشت، دست چپ و یا فک کشیده می شود. از دیگر نشانه های رایج بیماری های قلبی، تنگی نفس است که بیشتر در هنگام فعالیت بدنی و کم شدن توان تنفس فرد دیده می شود.

در مردان بالای ۴۰ سال، هر دردی که بین ناف تا لاله گوش باشد، به عنوان درد قلبی در نظر گرفته می شود مگر اینکه با معاینات و بررسی ها، خلاف آن ثابت شود. از نشانه های دیگر بیماری های قلبی عروقی، درد در قسمت بالای شکم است که در برخی موارد با درد معده یا مری اشتباه گرفته می شود. همچنین ضعف و بی حالی، به ویژه در افراد با سن بالا و کم شدن نیروی بدنی، ممکن است از نشانه های دیگر بیماری های قلبی باشد.

تعداد ضربان عادی قلب

تپش قلب ناشی از یک سیکل (دوره) کامل انقباض قلب و پر و خالی شدن آن از خون می باشد. در یک فرد بزرگسال، هر سیکل این انقباضات، در زمانی کمتر از یک ثانیه انجام می شود. به همین علت، تعداد تپش طبیعی قلب به ازای هر دقیقه، برای مردان در حدود ۷۰ و برای خانم ها در حدود ۷۵ ضربان می باشد.این تعداد تپش برای نوزادان که گردش خون تندتری دارند و سریع تر نفس می کشند در حدود ۱۳۰ ضربان به ازای هر دقیقه می باشد.

درمان تپش قلب

22

 درمان تپش قلب بر اساس از بین بردن عامل ایجاد کننده تپش (دارو، تنباکو، قهوه، چای و الکل)، شناسایی و رفع بیماری های همراه تپش قلب (پرکاری تیروئید، پایین آمدن قند خون، نشانه های یائسگی و استرس) و درمان نامنظمی ضربان قلب می باشد. در اغلب موارد می توان با عادت ها و تغذیه مناسب ، دوری از اضطراب و هیجان و ترک ورزشهای نامناسب، تپش قلب را بهبود داد. به منظور درمان قطعی برخی ضربان های نامنظم بازچرخشی قلب، ممکن است مانورهای واگی توسط پزشک یا شخصی که آموزش دیده است انجام شود که با تحریک عصب واگ باعث منظم شدن ضربان قلب در برخی موارد می شوند مانند:

  • ماساژ قسمت کاروتید گردن (به شرط اینکه با اجازه پزشک انجام شود و فردی که آنرا انجام می دهد نیز روش انجام بدون خطر آنرا فراگرفته باشد.)
  • نفس نکشیدن و حبس کردن نفس برای مدت زمان کوتاه
  • سرفه مداوم
  • نیشگون گرفتن از پوست بازو تا حدی که موجب شود احساس درد کنید.
  • شستشوی صورت با آب سرد، بردن سر داخل آب سرد برای مدت زمان کوتاه، یا دوش آب سرد به گونه ای که سر زیر آب سرد باشد.
  • مانور والسالوا: با دست، جلوی بینی و دهان را بگیرید، و سعی کنید که در این حالت، هوا را از بینی بیرون بدهید به گونه ای که بتوانید حس کنید پرده های گوش شما به سمت خارج حرکت می کنند.
  • با در نظر گرفتن این نکته که در اغلب مواقع، تپش قلب به عنوان مشکل خاصی شناخته نمی شود، می توان با کم کردن استرس و انجام فعالیت های بدنی آرام، تپش قلب را درمان کرد.

در بعضی مواقع شخص احساس افزایش ضربان قلب می کندکه این احساس به شکل های مختلف مانند کوبش، لرزش، تپش و … می باشد.

منظور از تپش قلب، باز و بسته شدن یا انقباض و انبساط قلب است. قلب مانند یک تلمبه است و در هنگام انقباض، خون را به بیرون پمپاژ می کند و در هنگام انبساط به درون مکش می کند.

تعداد تپش نرمال قلب، به ازای هر دقیقه، ۶۰ تا ۱۰۰ ضربان می باشد و در موارد غیر طبیعی و غیر نرمال، بیشتر از ۱۰۰ تا ۱۳۰ ضربان در دقیقه است.

برای درمان تپش قلب، باید ابتدا علل بوجود آوردنده آنرا مشخص کرد و مشکلاتی ماننند قند خون، استرس و هیجان را در فرد درمان کرد. پس از آن می توان با تغذیه مناسب، دوری از اضطراب، پرهیز از ورزشهای سنگین، پیاده روی، شنا و کم کردن وزن، تپش قلب را کم کرد و بهبود داد.

برای درمان تپش قلب باید عوامل بوجود آورنده تپش مانند آریتمی را درمان کرد.

البته آرتیمی خفیف نیاز به درمان نداشته و با پیشگیری از موارد تشدید کننده بیماری مانند مصرف ادویه جات، چای غلیظ، نوشابه و قهمه می توان آن را کنترل نمود.

دارو درمانی راه اول درمان اختلال ریتم قلبی است. هنگامی که استفاده از دارو برای درمان آرتیمی مؤثر واقع نگردد عمل ابلیشن یا سوزاندن بافت قلبی انجام می شود.

ابلیشن روشی است که با هدایت یک لوله نازک به سیاهرگ و عضله قلبی بیمار، بافت هایی را که باعث ایجاد بی نظمی در ضربان قلب می گردند را به وسیله امواج رادیویی تخریب می کند.

استفاده از باتری های ضربان ساز، دفیبریلاسیون قلبی و جراحی از دیگر روش های اصلاح ریتم قلبی شدید هستند.

ورزش اثرات روحی و روانی و جسمی زیادی دارد و پیاده روی منظم، به بیماران مبتلا به تپش قلب توصیه می شود.

در افراد مبتلا به بیماری های قلبی،پزشک با در نظر گرفتن شرایط فرد و بیماری او، انجام مقدار مشخصی از ورزشهای هوازی را پیشنهاد می کند که بهترین آنها برای این افراد، پیاده روی در هوای خوب و شنا می باشد.

 درمان دارویی تپش قلب

33

در مواقعی که حملات تند ضربانی در فرد اتفاق می افتد و تکرار می شوند، ممکن است از چند دارو برای کنترل ضربان قلب استفاده شود. اگر که تپش قلب به علت ریتم های نامنظم قلب بوجود آمده باشد داروهایی مانند دیگوکسین ، کینیدین‌ ، مسدودکننده‌های‌ کانال‌ کلسیم ‌، پروکاینامید ، و داروهای ضد‌ بتا آدرنرژیک‌ تجویز می‌شوند. در آریتمی های قلبی، اگر ریتم قلب به حالت نرمال خود برگردانده نشود، امکان وقوع بیماری هایی مانند نارسایی احتقانی قلب، حلمه قلبی، یا ایست قلبی وجود دارد که می تواند تهدیدی برای جان فرد بیمار باشد.

ممکن است که در بیماران دچار برادی کاردی قلبی (ضربان پایین قلب)، برای تنظیم تپش قلب، از دستگاهی به نام ضربانساز قلب (Pace maker) استفاده شود که در سینه فرد قرار داده می شود تا هنگامی که نیاز است، به تنظیم ضربان قلب بیمار بپردازد.

در موارد بسیار اندک، استفاده از شوک الکتریکی برای اتمام ضربان نامنظم قلب ضروری می شود.

نویسنده: دکتر حسین نوید

مطالعه مقالات بیشتر:

درمان تپش قلب

علت و درمان تپش قلب

تپش قلب، علت، تشخیص و درمان

تنگی نفس و تپش قلب

ارتباط اضطراب با تپش قلب

بیماری های مرتبط با تپش قلب

تپش قلب باعث زنده نگه داشتن انسان می شود ولی اگر تپش قلب احساس شود نشانه خوبی نیست.  احساس تپش قلب که مانند کوبیدن قفسه سینه است باعث ترس در فرد مبتلا می شود. در این مقاله ابتدا در مورد علت های تپش قلب مانند مشکلات قلبی، پرکاری تیروئید و اضطراب صحبت می شود. پس از آن روش های تشخیص تپش قلب بررسی خواهند شد. سپس علائم و نشانه های تپش قلب توضیح داده می شوند در قسمت آخر نیز، درمان تپش قلب بررسی می شود و در مورد درمان دارویی تپش قلب نیز مطالبی آورده می شود. علت های…

بررسی کلی

نظردهی در مورد این مقاله

امتیاز کاربر: 3.81 ( 233 رای)

۶۵۶ دیدگاه

  1. سلام خسته نباشید .من چندساله تپش قلب دارم.یکبار دکتر رفتم حالم بد شد. از اون موقع تا جایی بخوام برم .حتی مهمانی از قبلش تپش می گیرم فقط انگار توخون آرامش نصبی دارم. دچار نفس تنگی هم شدم بخوام تا سر کوچه بدوم تپش و سرگیجه و احساس خفگی دست میده

    • با سلام
      با توجه به نوع علایم ، به نظر نمی رسد که منشا علایم شما بیماری قلبی باشد
      برای بهبود علایم از مشاور کمک بگیرید
      با احترام

  2. تازگی ها فکر میکنم دست چپ و پشت هم درد میکنه لطفا راهنمایی کنید

  3. سلام خسته نباشید دختری ۲۲ ساله هستم.وقتی دراز میکشم ضربان قلبمو حس میکنم احساس لرزش دارم دوبار قلبم برای چند ثانیه خیلی خیلی تند زد که در حدی که گفتم الان از سینم میزنه بیرون ولی فقط چند ثانیه ولی اکثر شبا ضربان قلبمو حس میکنم خیلی میترسم راجع به سکته ی قلبی تو جوونا موقع خواب خیلی شنیدم سابقه ی فشار خون بالا تو خانوادمون داریم ولی فشار من همیشه پایینه ۹ روی ۱۱ این قضیه بعضی موقع ها منو تا صبح بیدار نگه میداره ممنون میشم نظرتونو بگین

    • با سلام
      با توجه به سن و جنسیت شما و نوع علایم ، بنظر نمی رسد که منشا علایم شما بیماری قلبی باشد٠
      با احترام

  4. سلام، زن ٣٧ ساله ام، برای تست الرژی رفتم، ضربانم را گرفتند، ١۴۶ بود! درحالیکه اصلا ان را احساس نمیکردم! و کاملا تصادفی فهمیدم.
    از ان به بعد خودم ضربانم را میگیرم متفاوت بین ٩٠ تا ١١۵ است
    ایا لازم است به متخصص قلب بروم؟
    ممنون از وقتتون

  5. سلام خسته نباشید من الان وارد ۳۳سالگی شدم از قبل عید احساس درد در قفسه سینه کردم رفتم دکتر ازم تست ورزش گرفتن وبرام دارو دادن که شامل پروپرانول ۲۰ و کلر دیاز پکساید میشد امابهتر نشدم چند وقته قفسه سینم پشتم تیر میکشه احساس از هوش رفتن میکنم راهنماییم میکنید لطفا

    • دکتر حسین نوید

      با سلام
      در صورت نرمال بودن تست های قلبی ، به نظر نمی رسد که منشا علایم شما بیماری قلبی باشد.
      با احترام

  6. با سلام ا ورزش بدنسازی با وزنه به مدت ۵ روز در هفته بدون مصرف استروییدهای انابولیک و فقط مصرف مکمل پروتیینی ایا برای سلامت قلب مشکل ایجاد می کند؟؟؟

  7. شب گذشته مادرم را با علائم تپش قلب “شدید” و دردشکم و پشت به بیمارستان رجایی بردیم. بعد از گرفتن آزمایش خون و اکو و نوار قلب گفتند چیز مهم و اورژانسی نیست اما به دلیل نارسایی بخشی ، اکو تخصصی احتیاج است. مادرم حتی از انجام کارها روزانه عاجز شده . تند شدن ریتم قلب و ناگهان کند شدن و بی حالی از علائم بارز ایشان است.
    سوال من این است اگر چیز خاصی دیده نشده پس چرا این علائم نه تنها در طول روز کم نشده بلکه ادامه نیز داشته. مادرم سالهاست از داروهای کنترل فشار و چربی استفاده میکند .

    • با سلام
      جهت إظهار نظر دقیق ، رؤیت مدارک ضروری است ، اینکه در بیمارستان چه کرده اند و چه دیده اند را من نمی توانم اظهارنظر کنم .
      با احترام

  8. با سلام من دچار اظطراب شدید بودم که با درمان دارویی الان بهترم وتمام ازمایشات هم خوب بوده ولی جزیی تپش دارم و احساس لرزش در درون ایا باید دوباره پراپرانول مصرف کنم؟یا دارویی دیگر؟
    به نظر شما چه باید کرد
    البته هنوزم یکم هم اظطراب دارم
    با تشکر

  9. سلام من ۱۶ سالم هستش و چند شبه ک موقع خواب تنگی نفسو تپش قلب میگیرم و ضربانم بالای ۱۰۰ هست و حس میکنم الانه که خفه شم و بمیرم
    ایا بیماری خاصی دارم و لازمه به پزشک مراجعه کنم؟لطفا راهنماییم کنید ممنون.

  10. با سلام
    در متن بالا خوندم که بتابلاکر ها باعث تپش قلب میشن
    منم متوهگزال یه مدت مصرف کردم با خوردن این قرص دچار تپش قلب و سوزش قفسه سینه میشم و از وقتی که این قرص رو خوردم تپش قلب ۲۴ ساعته دارم حالت لرزیدن قلب در صورتی که میزان ضربان و نوار قلبم نرمال بوده. اکوی قبل مصرف قرص هم نرمال بوده. برای فشار خون این قرص رو میخورم. آیا واقعا باعث تپش میشه؟
    جدیدا با مقدار کمی پیاده روی دچار سوزش قفسه سینه میشم و اینکه از بعد از مصرف این قرص قلبم ضعیف شده و با ترس میریزه قلبم

  11. سلام اقای دکتر خسته نباشید. من از پنج سال پیش تا قبل از سال نود و شش تقریبا هر پنج یا شش ماه یکبار دچار تپش قلب میشدم. یعنی قلبم واسه دو الی سه ثانیه می ایستاد و تا یکی دو دقیقه ضربانم تند میشد و بعد از اون دوباره عادی می شد. تا اینکه از اولای سال ۹۶ به بعد تعداد دفعات این حالت به مرور افزایش پیدا کرد و الان تقریبا یکی دو روز یکبار دچار این حالت میشم. ظرف این چند ماه دو بار تست ورزش و یک بار هم دو سه سال پیش تست ورزش دادم. امسال دو بار اکو دادم چندین بار نوار قلب ازم گرفتن تست خون دادم پیش چند متخصص و فوق تخصص قلب رفتم و همشون گفتن قلبم مشکل نداره و سالمه و دلیل تپشم روحی روانیه. الان واقعا تپش قلب دیگه داره کلافم میکنه. بعضی وقتا ضربانم خیلی محکم میزنه جوری که حسش میکنم و دوباره بعد از سه چهار ساعت عادی میشه. هیچ وقت تعداد ضربانم در دقیقه حتی به صد تا هم نمیرسه(به جز زمان ورزش) در بیش از نود درصد مواقع ضربانم روی هشتاده. وقتایی که خیلی ریلکسم ضربانم روی هفاد و پنجه. بعضی وقتام قفسه سینه ام درد میگیره. درد بازوی چپ و فک پایین ندارم. مشکلی هم با ورزش ندارم. موقع دویدن یا پیاده روی درد خاصی ندارم و مثل یه فرد سالم و عادی خسته میشم(خیلی زود خسته نمیشم). بدنسازی هم میرم. توی دو سال اخیر استرسم به خاطر شغلم و همچنین به خاطر مجرد بودنم (۳۱ سالمه) زیاد شده. داروی خاصی هم واسه این مشکل مصرف نکردم. فقط اینکه قلبم دو سه ثانیه می ایسته و دوباره تند میزنه و بعدش عادی میشه واقعا اذیتم میکنه.اونم تقریبا هر دو روز یکبار. در اون لحظه احساس خفگی و مرگ میکنم. میشه خواهشا راهنمایی کنین چکارکنم؟ آیا مشکلم قلبیه یا دلیل دیگه ای داره؟ البته اینم اشاره کنم که سه روز پیش به خاطر سرفه مزمن خشکی که چند ماهه درگیرشم رفتم دکتر و با انجام رادیولوژی قفسه سینه مشخص شده ریه هام التهاب خفیف داره و ترشح وارد ریه هام شده. ممنون میشم اگه جواب بدید. منتظر جوابتون هستم

    • با سلام
      با توجه به انجام مکرر بررسی های قلبی و نرمال بودن آن ها ، به نظر نمی رسد که منشا علایم شما بیماری قلبی باشد ، جهت کاهش استرس و اضطراب از مشاور کمک بگیرید
      با احترام

  12. سلام آقای دکتر، من خانمی ۳۱ ساله هستم که حدوداً یک سال است که سرفه خشک و تنگی نفس دارم (خصوصاً نیمه شب و دم صبح). به متخصص ریه مراجعه کردم، تشخیصشون انسداد ریه بود. اما الان دچار تپش قلب هم شده ام، بطوریکه با هر فعالیت کوچکی مثل بالا رفتن از پله یا حتی خوابیدن، دچار تپش قلب، تنگی نفس و سرفه می شوم. ممکن است لطفا راهنمایی بفرمائید، با تشکر

    • با سلام
      در صورتی که بیماری شما مشکل ریوی تشخیص داده شده است ، لازم است که تحت درمان باشید و در صورت ادامه تپش به متخصص قلب مراجعه نمایید
      با احترام

  13. ناگفته نماند تا قبل از این اتفاق من فقط دچار حملات پانیک و تند شدن ضربان بخاطر حملات عصبی و افسردگیم بودم ولی این افت ضربان تقریبا جدیده و اینکه به زیر۶۰ رسیده و چند روز ادامه دار میشه و همراهه درد قفسه ی سینه هم هست کاملا با حمله ی پانیک متفاوته ..البته من۳ماه بود ک ورزش بدنسازی رو بصورت حرفه ایی شروع کرده بودم ک بخاطر این مشکل فعلا ورزش نمیکنم

  14. سلام من ١٧ سالمه در بعضی مواقع خاص مثلا هنگام امتحان دادن یا جر و بحث با دیگران تپش قلب شدید میگیریم که همراه با سرد شدنه دیت هام هستش که البته بعد از چند دقیقه خودمو کنتوا میکنم و کم کم علایم از بین میره قبلا هم اکو گرفتم گفت افتادگی خفیف دریچه قلب داری من بعد از این حالتا قلبم با نفس کشیدن تیر خفییفی میکشه خیلی نگرانم خواهش میکنم جوابمو بدید

  15. با سلام،پسری ۲۲ ساله هستم که دائما با استرس زیاد و تپش قلب زندگی میکنم،دارو پروپرانولول میخورم،تا چند روز پیش فشار خون من بین ۹ تا ۱۱ متغیر بود و حتی بخاطر افت فشار همیشه آب قند میخوردم،تا چند روز پیش که به شدت عصبانی و دچار استرس شدید شدم سرگیجه گرفتم و فشارم ۱۵ شد رفتم دکتر تا رسیدم چهارده شده بود دکتر گفت بخاطر استرسه و داروی خاصی نداد فقط آلپرازولام گفت برو بخواب خوب میشی…بعد از اون تو این چند روز چند بار فشارم رو چک کردم که کاملا متفاوت شده و بین یازده رو هفت تا سیزده رو نه متغیره نمیدونم سیستم بدنم چش شده که کلا عوض شده،و آیا فشار سیزده روی نه برای من که فشارم پایین بوده طبیعیه؟جای نگرانی هست یا به مرور به حالت قبل برمیگرده؟دچار سرگیجه هم میشم ولی همه میگن سیزده یا حتی چهارده رو نه بالا نیست،مشکل استرس رو میدونم خودم ولی همین فشار سیزده هم استرسم رو بیشتر میکنه،واقعا باید نگران باشم یا بیخیالش بشم؟ممنونم

  16. سلام وقت شما بخیر ، دختری هستم ۲۸ ساله روزی چندین بار دچار تپش قلب میشم در حد چند ثانیه و احساس میکنم رو بلندی ایستادم این حس رو تو سینه پاهام دارم . الان خیلی بیشتر شده هر دو ساعت چند ثانیه تپش قلب دارم لطفا راهنمایی کنید .

  17. سلام وقت بخیر،۲۳ ساله هستم.
    ۵ ساله که آریتمی(تاکیکاردی) و نارسایی و افتادگی دریچه ی میترال دارم.
    الان حدود ۲ ماه که قلبم خالی میکنه و همزمان سرگیجه و تنگی نفس میگیرم و وقتی حرکت میکنم بدتر میشه.لطفا راهنمایی کنید.

  18. ناهیدلطفی زاده

    سلام خسته نباشید..من سوالم‌درموردمادرم هست..چندروزه دوچارسوزش زیرسینه سمت چپ شده ودکترم بردیم ونوارقلب گرفت ونامنظمی ضربان وتپش داشت ..ودارودادوالان بین ۷۰تا۸۰هست..ولی سوزشش خوب نشده وشباسوزش به سراغش میادبه مدت چتدساعت.. مادرمن یه سال میشه یک بارانژیوکرده.. دیابت نوع یک داره وچندمدته انسولین روزی ۲۰تامصرف میکنه..اخه این سوزش ازچیه چندجادکترم بردیم فقط دارومیدن ولی اثرنداره ومتوجه نمیشن ازچیه ومادرم اذیت‌‌میشه لطفابفرمایدازچیه وچیکاربایدبکنیم..لطفابه ایمیلم پاسخ بفرستید

    • دکتر حسین نوید

      با سلام
      هر گونه احساس درد یا ناراحتی در قفسه سینه نیاز به بررسی توسط متخصص قلب دارد تا در صورت شک به بیماری قلبی ، تست های تکمیلی درخواست شود. اگر این اقدامات انجام شده و نرمال بوده است ، بنظر نمی رسد کخ منشا علایم بیمار شما مشکل قلبی باشد
      با احترام

  19. باسلام
    آقایی هستم۴۰ساله از۳۰سالگی گاهی دچارتپش قلب شدیدمیشم که بسیارآزاردهنده است چندین بانوار.اکو.تست ورزش انجام دادم وهمه پزشکان میگن افتادگی خفیف دریچه دارین ولی این نوع تپش مربوط به افتادگی شمانمیشه ولی جدیداهمیشه خسته وبی حال هستم وباکوچکترین فعالیتی ضربانم بالامیره وحالت سرگیچه وسوزش معده بهم دست میده ودرهمین حالت طول۱ساعت چندین بارادرارم میگیره وباهرباردفع ادرارحالم بهترمیشه تمام آزمایشات چربی.تیرویید.قندانجام دادم که خوب بودفقط کمی ویتامینDپایین بود.معمولابعدازصرف غذایافعالیت عادی این حالتهاسراغم میاد.الانم این حالتودارم اگه ازجام بلندبشم سرگیچه وتپش قلبم شروع میشه لطفاازطریق ایمیلم راهنماییم کنیدتاحالاهیچ پزشکی دردم تشخیص نداده.درضمن پوست بدنم مخصوصاسینه هام تازگیاخیلی حساس شده وخارش شدیدداره.سیگاری هم نیستم.
    خیلی اذیت میشم هیچ کاری نمیتونم بکنم زندگیم مختل شده توروخداباایمیل راهنماییم کنید.
    اجرکم عندالله

    • دکتر حسین نوید

      با سلام
      در صورتی که تمام بررسی های قلبی انجام شده و طبیعی بوده ، بنظر نمی رسد که منشاء علایم شما بیماری قلبی باشد ، برای کاهش استرس از مشاور کمک بگیرید
      با احترام

  20. سلام پسری هستم ۱۶ ساله چند روزی میشه که بعضی وقت ها درد خفیف قفسه سینه و قلب دارم و بعضی وقت ها درد ندارد و گاهی اوقات تپش قلب دارم و بعضی اوقات انگار قلبم نمیزند سرما خوردم و نفس تنگی هم دارم وقتی قلبم تند میزند رگ گردنم در قسمت سمت راست رو به جلو هم تند میزند بیشتر اوقات استرس دارم که ممکن است حمله قلبی باشد اینجوری میشوم آیا جای نگرانی هست؟؟؟

  21. سلام من درزمانی که اصطلاحا فلکشن انجام میدم فشارخون وضربان قلبم بالا میره، توراسیک دیسکوپتی ممکنه منجر به افزایش فشار خون بشه؟ یعنی عصب پاراسمپاتیک تحریک بشه باعث فشارخون وضربان بالا میشه؟؟؟

  22. باسلام دکتر مهربان بنده ۳۴سال دارم گاهی تپش قلب شدید ۱۹۰ تا تا ۲۱۰ میگیرموخیلی میترسم کسی لقی دریچه ائورت دارم ولی هرچه پزشک رفتم گفتن الی یکم بار اکو کن وزمان تپش ایندرال مصرف کن وجای نگرانی نیست وبیشتر نزدیک قاعدگی اینجا حالم صورت میگرفت اما اکنون ۱۰ روز است هر روز با تپش قلب طی میکنم وای موضوع نگرانی کرده هرچه بخوره پشتش تپش بیشتر میگیرم

    • با سلام
      تپش قلب علل مختلفی دارد شامل : کم خونی ، بیماری های تیرویید ، بیماری های قلبی ، استرس و ….. .
      با احترام

  23. با سلام
    من ۱۷ سالمه چند روز پیش فیلم ترسناک دیدم و مشکل قلبی ندارم اما چند شبه ساعت ۳ از خواب میپرم وتپش قلب میگرم تا ساعت ۴ طول میکشه اگه میشه راهنماییم کنید که چطور برش غلبه کنم

  24. با سلام من پسر ۱۶ ساله هستم من افتادگی دریچه قلب داشتم و ۳ ماه پیش به علت نفس تنگی وضربان قلب به پیش دکتر رفتم و اون از من یک نوار قلب گرفت که نرمال بود ولی زمانی که اکو گرفت آن چنان تپش قلب من بالا بود که نمیتونست خوب معاینه کنه و اون برای من قرص پروپرانول تجویز کرد و من یک ماه پیش اون رو قطع کردم تا یک هفته پیش که غش میکنم می خواستم بدونم چکار باید بکنم با تشکر

  25. سلام آقای دکتر، خانمی ۳۲ ساله و مجرد هستم. مدتی است که در هنگام پیاده روی روزانه، دچار تک سرفه های ریوی می شوم و این سرفه ها، تا یکی، دو ساعت بعد از پیاده روی و در هنگام استراحت (خصوصاً دراز کشیدن)، با تپش و ضربان نامنظم قلب همراه است. ممنون می شوم، لطفا راهنمایی بفرمایید.

    • با سلام
      با توجه به ایجاد علایم در زمان فعالیت ، حتما باید به متخصص جهت بررسی مراجعه نمایید
      با احترام

  26. سلام همسر من شب ها دچار تپش قلب شدید ب همراه ترس و اظطراب شدید میشود بارها نوار قلب و آزمایش خون داده و اکو انجام داده ولی هر بار نرمال بوده و بسیاری از مواقع فشار خون طبیعی بوده در بعضی مواقع روی ۹_۴ و این طور ها بوده و همین طور درد در ناحیه قلب و پشت را اجساس میکند ب صورت خنجری
    چطور تپش قلب رو درمان کنیم ممنون

  27. با سلام و خسته نباشید
    من پسری ۲۰ ساله ام از حدود یک ماه پیش دچار تپش قلب شدم به دکتر مراجعه کردم گفت از استرسه و پروپانول برام نوشت ولی من استفاده نکردم چند روزیه که در ناحییه قفسه سینه سمت چپم و زیر بغلم احساس تیر کشیدن میکنم یا این که انگار سوزنی در قلبم باشد و منو حتیاز خواب بیدار میکند آیا نیازی هست دوباره به پیش پزشک برم؟
    ممنون از زحمات شما

  28. سلام دختر ۲۴ ساله ای هستم که چند ماهی میشه تپش قلب دارم اغلب شب ها موقع خواب این حالت رو دارم و بعضی وقت ها تنگی نفس دارم و احساس میکنم قلبم مچاله میشه و بازوم تیر میکشه حدودا ۱۰ روز پیش موقع ورزش تو باشگاه بعد از تیر کشیدن قفسه سینه غش کردم و بعد از چند دقیقه دوباره به هوش اومدم.از اون موقع تا حالا دو بار نوار قلب گرفتم گفتن مشکلی نیست.ممکنه بیماری داشته باشم که توی نوار خودشو نشون نده؟؟؟ ممکنه مشکلاتم منشا قلبی داشته باشه؟؟ممنون میشم راهنماییم کنین

  29. سلام آقای دکتر ۲۱سالمه من چند وقت پیش تنگی نفس شدید داشتم مخصوصا شبا بعد اون وقتی خم میشدم یه دفه ضربان قلبم میرفت بالا چشام سیاهی میرفت میخواستم از هوش برم طوری که یه بار چنان شدید بود که احساس کردم حمله قلبی بهم دست داده چون سینم نیم متر میومد جلو انگار ک قلبم تو دهنمه نوار قلب دادم گفت چیزی مشخص نیس قرص پرانول و استرس داد ولی خوب نشدم خیلی تپش قلب دارم وقتی استرس دارم بدتر میشه بچه هم شیر میدم منشا بیماری قلبیه؟

    • دکتر حسین نوید

      با سلام
      بنظر نمی رسد که منشا علایم شما بیماری قلبی باشد
      از مشاور جهت کاهش استرس و اضطراب کمک بگیرید
      با احترام

  30. سلام وقت شما بخیر پسری ۲۳ ساله هستم و شش ماهه که از کارکردن قلبم آگاهم(تپش قلب) گرفتم و مشکل از زمانی شروع شد که بعداز ماه اول ورزش بدنسازی برنامه تمرینی من عوض شد و کمی به خودم فشار آوردم از همون شب من تمش قلب گرفتم دکترم رفتم میگه نرمالی و هیچ مشکلی نداری ولی وقتی پرانول ۱۰ مصرف میکردم حالم خوب میشد یک هفته بعداز کنار گذاشتن قرصم دوباره تپش قلب گرفتم من چیکار کنم آخه اینجوری واقعا اذیت میشم همش تپش دارم اونم با تعداد ضربان نرمال انگار قلبم عصبی شده با قدرت میزنه خواهش میکنم منو راهنمایی کنید آقای دکتر

    • و درضمن آقای بنده شاغل هستم و در طول فعالیت روزانه هیچ مشکلی ندارم تا وقتی که حرکت میکنم و مشغول کارکردن و یا ورزش هستم هیچ مشکلی ندارم ولی وقتی استراحت میکنم یا مینشینم احساس ضربات قدرتمندی رو تو سینه ام حس میکنم و این موضوع منو خیلی عذاب میده گاهی اوقات آرومم تپش ندارم ولی گاهی اوقاتم با یه فعالیت کم تپش میگیرم نمیدونم چجوری احساسمو بهتون منتقل کنم ولی خیلی حال بدیه همش تق تق تپش من میترسم نکنه در معرض بیماری قلبی باشم،جناب دکتر من حتی سیگار و قلیان و یا….. به هیچ عنوان امتحانم نکردم تو تموم عمرم و فقط به فکر سلامتی بودم ولی الان خیلی اذیت میشم توروخدا منو راهنمایی کنید

  31. سلام بیست سالمه دچار سندروم روده ی تحریک پذیر هستم که از علائم تپش قلب و .. است میخواستم بدونم چطور میتوان تشخیص داد که افت فشار داریم و تپش قلب مربوط به ان است؟من سابقه ی غش ندارم در اواخر دچار استرس بوده ام و احساس سرگیجه و غش دارم چطور تشخیص بدم که از علائم است یا قندخون و فشارپایین؟کمی تب و سردرد هم دارم

    • با سلام
      سرگیجه اگر به صورت دورانی باشد معمولا در اثر بیماری های گوش یا سیستم عصبی می باشد
      اگر به صورت سیاهی رفتن چشم ها و خالی شدن سر باشد ، معمولا در اثر افت فشار و یا استرس می باشد
      با احترام

  32. با سلام خدمت اقای دکتر من خانمی هستم ۳۵ ساله چند ساله که قلبم درو میکنه و هر روز هم بدتر میشه ازمایش خون دادم اکو چند بار دادم تست ورزش چند بار دادم نوار قلب دادم گفتن چیزی نیس من خیلی استرسی هستم اقای دکتر وقتی که عادت ماهانه میشم قبلش درد قلبم شروع میشه یعنی تپش زیاد دارم درد دست چپ پایه سمته چپم درد میگیره و دسته سمته چپم بخصوص کف دستم گردن درد وقتی گردنمو به عقب میکشم از دردش خوشم میاد از کشش دردش میزنه به پشتم و قفسه سینه ام نمیدونم چمه خسته شدم از درد و تپش قلب دکار قلبم خیلی بهم دارو داده و مشکل روده دارم چون بعضی موقع درد معده شدید میگیرم و باد گلو دارم الان پروپانول استفاده میکنم بهترم ولی دردش هست بخصوص موقع خواب و استراحت تپش زیاد میگیرم به نظرتون من باید برم اسکن قلب با این ازمایشهایی که دادم می ترسم چیزی نشون نداده باشه اخه تو خواب نفسم میره میپرم از خواب یا بعضی موقع نشستم احساس میکنم قلبم چند ثانیه بی حرکت میشه من سرفه میکنم بهتر میشم

    • با سلام
      اگر در اکو و تست ورزش موردی مشاهده نشده است ، با توجه به نوع علایم ذکر شده به نظر نمی رسد که منشا علایم شما بیماری قلبی باشد
      برای کاهش استرس و اضطراب از مشاور کمک بگیرید
      با احترام

  33. سلام پسری هستم ۲۰ ساله مدتی قبل به متخصص قلب مراجعه کردم برای معاینه دکتر پس از بررسی تشخیص داد که قلبم مشکلی نداره و فقط هر وقت استرس شدید گرفتم پرانول مصرف کنم که اونم پیش نیومد چند وقت پیش سرما خوردم و پس از مدتی تنگی نفس گرفتم و این تنگی نفس هنوز ادامه داره و الانم چند روزه موقعی که از خواب بیدار میشم صبح زود حس میکنم ظربان قلبم رو و احساس میکنم قفسه ی سینم میلرزه …. بنظر شما مشکل چیه

    • با سلام
      در صورتی که توسط متخصص قلب ویزیت شده اید و موردی نبوده ، به نظر نمی رسد که علایم شما منشا قلبی داشته باشد
      با احترام

  34. سلام من ۲۷سالمه و چندسالیه که هرچند وقت تپش قلب یهویی میگیرم البته بدون هیچ فعالیت خاصی که آخرین بار به بالای ۲۰۰ رسیده بود و چندساعتی بستری شدم و با آمپول های مخصوص کنترل شد.بهم گفتن احتمال داره قلبت عصب اضافه داشته باشه و باید ابیلیشن بشی و برای چندروز دیگه بهم نوبت دادن،میخواستم بدونم اگه عصب اضافه نداشته باشم چه چیز دیگه ای ممکنه باعث این تپش های یهویی قلب من باشه

    • با سلام
      اکثرا علت این حالت خاص از تپش قلب وجود راه عصبی اضافه است ، با ابلیشن تقریبا بطور قطعی درمان می شود
      با احترام

  35. با عرض سلام و خسته نباشید . دختری ۱۹ ساله هستم مدتی هست که حدود هر ۲هفته یکبار به مدت چند ثانیه احساس تپش قلب دارم و البته این تپش در قسمت های بالایی قلبم احساس میشه در کل قلب و در این حالت کمی احساس تنگی نفس برام پیش میاد که با دو سه بار سرفه از بین میره ولی بعد در قسمت معده و مری احساس سردی دارم ، فکر میکنم خون از قلبم بیرون میریزه ( این امکانش هست که خون از قلب خارج بشه ؟) . بعد از این حالتها هم مشکلی برام پیش نمیاد.به مدت چند ماه با تجویز روانپزشک قرص اسنترا و ریتالین مصرف میکردم که در حال حاضر فقط استفاده از قرص ریتالین رو ادامه میدم. و مشکل قلبی دیگه ای هم نداشتم البته گاهی ناراحتی معده برام پیش اومده. و البته استرس شدید هم دارم . لطفا راهنمایی کنید این علاعم میتونه نشانه ی بیماری قلبی باشه یا خیر؟ و امکانش هست به دلیل مصرف قرص اسنترا یا ریتالین باشه؟
    سپاس گزارم

  36. سلام وقتتون بخیر آقای دکتر
    آقای دکتر بخدا دیگه نمیدونم چیکار کنم و پیش کدوم دکتر برم یعنی بیچاره موندم تقریبا چند ماهه که از کارکردن قلبم آگاهم و این منو اذیت میکنه حتی میترسم باشگاه برم پیش دکتر قلب رفتم و نوار قلب برداشت و معاینه ام کرد و گفت خوب و نرمالی
    ولی گاهی وقتا ضربانمو حس میکنم که اگه بدوم یا فعالیت ورزشی داشته باشم خوب میشم و اذیت نمیشم و چند دقیقه بعدش بازم تپش میگیرم انگار قلبم پراز انرژی که باید تخلیه بشه اینجور حالتی دارم تقریبا یکماه بود که خوب شده بودم ولی بازم کم کم دارم تپش میگیرم و بطور مداوم حس میکنم کارکرد قلبمو.آقای دکتر من چیکار کنم و پیش چه تخصصی برم.

    • با سلام
      اول باید به متخصص قلب مراجعه نمایید ، در صورتی که از نظر قلبی موردی نباشد ، برای کنترل استرس و اضطراب از مشاور کمک بگیرید
      با احترام

  37. سلام آقای دکتر دختری ١٩ ساله هستم که در ١۶ سالگی با ضربان ١٢۴ بدون هیچ علامت خاصی به بیمارستان مراجعه کردم و بعد از گرفتن اکو مشخص شد پرولاپس دریچه میترال. دارم و پروپرانول ١٠ برایم تجویز شد و گفتن هر سال باید چک شؤم اما چند ماه پیش با وجود عدم مصرف پروپرانول ضربان ۵۴ بود همراه با تنگی نفس شدید که بعد از مراجعه مجدد گفتن نوار نرماله ولی متاسفانه به تازگی به طور ناگهانی ضربانم میره رو ١۵۵ و همراه با تپش قلب و تنگی نفس جوری که فقط باید دراز بکشم تا خوب شه و تقریبا بعد از ۵ دقیقه خوب میشه ولی خیلی اذیتم میکنه به تازگی آزمایش هم دادم همه چی نرمال بوده به جز مقدار پایین hdl و ویتامین d و بالا بودن anti tpo
    مشکل از کجاست ؟؟خیلی أذیت میشم وقتی این حمله ناگهانی رخ میده؟؟

  38. سلام دکتر من تپش قلبم به سر درد منتی می شود رفتم دکتر قلب نوار قلب نرمال بود در مطب تست ورزش واکو نیز نرمال بود بعد از غذا تپش قلب می گیرم بعضی وقتها این مشکل را دارم امروز خواب بودم یک دفعه تپش قلب گرفتم وسر درد شدید علت چیست من از شهرستان هستم ودسترسی به دکتر متبحری مانند شما ندارم لطفا راهنمایی کنید فشار خون بنده ۱۶ روی ۱۰ است ممنون

    • با سلام
      – اگر همیشه فشار خون بالاست ، باید دارو مصرف کنید.
      – در مورد تپش و سردرد بهتر است به متخصص اعصاب مراجعه نمایید
      با احترام

  39. سلام شما که به همه میگید به متخصص مراجعه کنید پس سوال ما از شما چه معنی داره……وسوالم اینه که تپش روزی حدود ۳۰ بار در روز دارم دکتر رفتم اکو و تست ورزش و نوار قلب و ازمایش خون دادم دکتر میگه همش خوبه داروی استرس داده اما بازم تپش دارم تکلیف چیه تا اخر عمرم باید تپش داشته باشم استرس و مشکل روحی هم ندارم

    • دکتر حسین نوید

      با سلام
      اگر بررسی قلبی انجام شده است و نرمال بوده است ، بنظر نمی رسد که منشا علایم شما بیماری قلبی باشد . برای کاهش استرس و اضطراب از مشاور کمک بگیرید
      با احترام

  40. با سلام. من قبلا موقع استرس تپش قلب میگرفتم و لی هیچ مشکل قلبی نداشتم و احساس نمیکردم. البته به شدت دارای استرس و فشار روحی و روانی از محیط هستم. تا اینکه حدود دو هفته پیش در یک موقعیت خیلی سخت روحی قرار گرفتم و استرس شدید بهم وارد شد. از اون موقع گاهی به خصوص در ۹۰ درصد مواقع موقعی که نشسته هستم دچار نامنظمی ضربان قلب میشم شبیه لرزش یا یک ضربان غیر طبیعی. که بعدش اگه به خاطر این مسئله بترسم تپش قلب هم میگیرم. و اینکه اگه مثلا ناگهان غافلگیر بشم مثلا کسی یکدفعه وارد اتاق بشه یا ویبره موبایل باعث میشه این ضربان رو احساس کنم گاهی یکی و گاهی چند تا. وقتایی هم که استرس و اضطراب میگیرم پیش میاد حتی گاهی که یک نگرانی کم پس ذهنم باشه و تو لحطه متوجهش نباشم. تکرار میکنم به خصوص وقتی نشسته هستم پیش میاد. ممنون میشم راهنمایی کنید.

  41. ببخشید دکتر فراموش کردم سنم رو بگم. من ۳۰ ساله هستم

  42. سلام دختری ٢٠ ساله هستم که إز ١۶ سالگی با ضربان ١٢۴ به بیمارستان مراجعه کردم و بعد إز اکو مشخص شد پرولاپس و نارسایی خفیف دریچه میترال و ٣ لتی دارم و ایندرال ١٠ تجویز شد و اینکه هر سال باید چک شؤم إز سال بعدش هر روز تقریبا ضربان بالا داشتم که حتی تا ١۵۴ هم رسید ولی چند روز پیش با تنگی نفس و حال بد با ضربان ١٧٨ و فشار خون ١۴ رو ٩ و قند خون ۴٢ ( غیر ناشتا) ایندرال ٢٠ مصرف کردم و اورژانس اومد و بعد ٣٠ دقیقه ضربان ١١٠ و فشار ٩ رو ۶ شد ولی خیلی أذیت شدم چه کار باید انجام دهم؟؟

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*