خانه / سابقه فامیلی و بیماری قلبی

سابقه فامیلی و بیماری قلبی

بیماریهای قلبی عروقی امروزه به عنوان یکی از عوامل تهدید کننده سلامتی انسان‌ها و در کشور ما به عنوان مهم‌ترین عامل مرگ و میر شناخته شده است. عوامل متعددی در بروز این بیماری نقش دارند که با شناسایی به موقع و پیشگیری از آنها می‌توان از این بیماری پیشگیری نمود.
وراثت یکی از عواملی است که می تواند در انتقال بسسیاری از بیماری ها نقش داشته باشد و افرادی که سابقه خانوادگی بیماری‌های قلبی را دارند بیشتر مستعد ابتلا به این حملات هستند. بنابراین افراد با رعایت اصول و سبک زندگی صحیح می توانند از ابتلا به بیماری‌های قلبی پیشگیری کنند. برای مثال مشکل اصلی و طبی افرادی که فاکتور خانوادگی FH مربوط به کلسترول را دارند این است که ممکن است اینان گرفتاریهای قلبی پیدا کنند. این فاکتور به گونه ای برابر، بر روی زن و مرد مؤثر است. در هر حال تأثیر آن بر روی ریسک بیماری های عروق قلب، تقریباً مختلف است.

بدون درمان، بیشتر مردان و نصف زنانی که فاکتور FH دارند قبل از آنکه به سن ۶۰ سالگی برسند، مبتلا به آنژین صدری یا سکته قلبی خواهند شد. حتی در سن ۷۰ سالگی بعضی از زنانی که تحت درمان نبوده اند مشکل قلبی نداشته اند و حال آنکه این حالت برای مردان بسیار نادر است. بنابراین مردی که وارث این فاکتور از مادر خویش است ممکن است مدتها قبل از آنکه مادرش به بیماریهای قلبی دچار شود، وی پیشدستی نماید. شاید این یکی از علت های معمول و متداول است که چرا مردانی که این فاکتور را دارند، سابقه تاریخی خانوادگی از آنژین صدری یا سکته قلبی در خانواده خود ندارند؟

بسیاری زنان با فاکتور FH پس از آنکه با پزشک خود مشورت نمودند، ممکن است تصمیم گرفته شود تا زمانی که احتمال بارداری آنان دیگر مقدور نباشد، موضوع درمان با دارو را در حال حاضر کنار گذارند. در هر حال، زنان باردار می توانند بدون خطر و با کمال رشادت از داروها استفاده نمایند زیرا این دارو در بدن آنان جذب نمی شود.

۹ دیدگاه

  1. Landfried@gmail.com

  2. Cappellano@gmail.com

  3. Quality website chum. I must say I contemplate you will likely like the current document in promotional funny t-shirts australia. Thanks.

  4. 毎日新品ここは人気海外ドラマ 国内ドラマDVDから、アニメDVD Blu-rayまで,韓国ドラマ、アニメドラマ、日本TVドラマ、中国ドラマ。人気DVD特価セール中!全品配送無料。

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*