خانه / تغییر سبک زندگی

تغییر سبک زندگی

سه مورد مهم که سبک زندگی افراد را تحت تاثیر قرار می دهند و تغییر آنها بر سلامتی اثر زیادی دارد عبارتند از:

- تغذیه سالم.
- افزایش فعالیت بدنی.
- قطع مصرف سیگار و دخانیات.

تغذیه و بیماری قلبی

امروزه با جرأت مي توان ادعا كرد كه تغذيه يكي از عوامل اصلي مؤثر بر سلامت انسان است و دانستن اين كه چه غذايي را چرا و چگونه مصرف كنيم، شرطي اساسي در حفظ سلامت است . تغييرات رخ داده در زندگي مدر ن، باعث شده است تا تغذيه انسان ها نيز دستخوش تغيير گردد و متاسفانه در بسياري موارد با سلامت او هم خواني نداشته باشد. افزايش مصرف غذاهاي چرب، پركالري و پرنمك، كاهش مصرف ميوه و سبزي و استفاده روزافزون از غذاهاي آماده نمونه هايي از تغذيه نامناسب هستند كه مهم ترين نتيجه آن افزايش ميزان بروز بيمار يهاي قلبي عروقي و عوارض ناشي از آن است.

با وجود آن كه ارتباط بين ميزان چربي هاي موجود در خون و خطر ابتلا به بيماري هاي قلبي عروقي، مستند و اثبات شده است ، ولي همچنان مصرف نادرست اين دسته از مواد غذايي، سلامت افراد را به خطر مي اندازد. شناخت چربي هاي موجود در خون، ويژگي هاي هر يك و نقش هر كدام در سلامت و بيماري، مهمترين گام در اصلاح اين رفتار است.

مصرف بيش از حد نياز چربي ها خطرات جبران نا پذيري براي سلامتي به دنبال خواهد داشت (بروز بسياري از بيماري هاي مزمن مثل ديابت، بيماري هاي قلبي عروقي، بيماري هاي كبدي و سرطان ها ناشي از مصرف زياد چربي و روغن است ). البته نياز به چربي ها در افراد مختلف اندكي متفاوت است . كودك يا نوجوان در سن رشد ، مادر باردار يا شيرده، ورزشكاران ، افراد با فعاليت بدني زياد مانند كارگر صنايع يا بنايي و كشاورزان و ... بيشتر از زنان و مردان با فعاليت كم ، افراد بالغ ، سالمندان و ميانسالان به چربي نياز دارند .
پس اگر تحرك زيادي نداريد يا كار سبكي داريد ، سعي كنيد مصرف چرب ي ها و روغن رژيم غذايي خود را كاهش دهيد.

فعالیت ورزشی و بیماری قلبی

نوع فعالیت های ورزشی که برای قلب پیشنهاد شده است باید آرام و با ریتم باشد. پیاده روی تند و چابک، دوچرخه سواری و شنا مناسب است. پیاده روی و دوچرخه سواری هر دو مناسب اند و شما می توانید آنها را در برنامه روزانه خود بگنجانید. کوشش داشته باشید که میزان فعالیت ها را زیادتر کنید تا آنکه به 30 دقیقه در روز برسد. این فعالیت ها به ثبوت رسیده است که فشار خون بالا را کاهش می دهد و از اینکه این فشار زیادتر شود، یا اینکه بالاتر رود جلوگیری می کند.

چنانچه شما در یکی از رشته های ورزشی فعالیت دارید، یا اینکه باغبانی می کنید، دلیلی برای آنکه آنها را ترک کنید موجود نیست. این نکته را نباید فراموش کرد که فشار خون هنگامی که شما به ورزش های معروف به آیزومتریک که ماهیچه های بدن در برابر هدف ثابتی قرار می گیرند (مثل وزنه برداری) یا بازی اسکواش بپردازید، فشار خون شما بالاتر می رود. بنابراین اگر شما فشار خون دارید، از پرداختن به این قبیل ورزشها اجتناب کنید.

اگر فعالیت های تازه ای را آغاز کرده اید، بسیار مهم است که آنرا آرام آرام شروع کنید و بدن خود را با آن تطبیق دهید و به عبارت دیگر آنرا بسازید.

مصرف سیگار و دخانیات و بیماری قلبی

استعمال دخانيات روند تنگ شدن عروق يا تصلب شرايين را تسريع مي كند. بيمار ي هاي قلبي عروقي، سكته هاي مغزي، بيماري هاي تنفسي و بسياري از بيماري هاي كشنده دير يا زود در افراد سيگاري و افرادي كه با آن ها زندگي مي كنند، اتفاق مي افتند. تصلب شرايين موجب باريك شدن شريان هاي پا و در نتيجه درد حين راه رفتن و لنگيدن مي شود كه با ادامه مصرف دخانيات موجب گانگرن (سياه شدن ) عضو و در نهايت قطع انگشتان پا يا اندام خواهد شد.

۲۱ دیدگاه

  1. Exceptional blog posts buddie. I actually really feel you will likely love our new document concerning as colour t shirt screen printing australia. Thanks:p

  2. 79.Hiya, I am really glad I've found this information. Nowadays bloggers publish only about gossips and internet and this is actually frustrating. A good blog with exciting content, that is what I need. Thank you for keeping this web-site, I'll be visiting it. Do you do newsletters? Can't find it.

  1. بازخورد: click here for alcohol rehab

  2. بازخورد: New Life ESL Reviews

  3. بازخورد: learn more about buying instagram followers

  4. بازخورد: conversation

  5. بازخورد: buy a vaporizer uk

  6. بازخورد: Buy Instagram accounts

  7. بازخورد: Astrologer in india

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

theme