خانه / تغییر سبک زندگی

تغییر سبک زندگی


Warning: Illegal string offset 'box_blank' in /home2/iranhear/public_html/wp-content/plugins/SmartLinks/seo-smart-links-business.php on line 618

سه مورد مهم که سبک زندگی افراد را تحت تاثیر قرار می دهند و تغییر آنها بر سلامتی اثر زیادی دارد عبارتند از:

- تغذیه سالم.
- افزایش فعالیت بدنی.
- قطع مصرف سیگار و دخانیات.

تغذیه و بیماری قلبی

امروزه با جرأت می توان ادعا کرد که تغذیه یکی از عوامل اصلی مؤثر بر سلامت انسان است و دانستن این که چه غذایی را چرا و چگونه مصرف کنیم، شرطی اساسی در حفظ سلامت است . تغییرات رخ داده در زندگی مدر ن، باعث شده است تا تغذیه انسان ها نیز دستخوش تغییر گردد و متاسفانه در بسیاری موارد با سلامت او هم خوانی نداشته باشد. افزایش مصرف غذاهای چرب، پرکالری و پرنمک، کاهش مصرف میوه و سبزی و استفاده روزافزون از غذاهای آماده نمونه هایی از تغذیه نامناسب هستند که مهم ترین نتیجه آن افزایش میزان بروز بیمار یهای قلبی عروقی و عوارض ناشی از آن است.

با وجود آن که ارتباط بین میزان چربی های موجود در خون و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، مستند و اثبات شده است ، ولی همچنان مصرف نادرست این دسته از مواد غذایی، سلامت افراد را به خطر می اندازد. شناخت چربی های موجود در خون، ویژگی های هر یک و نقش هر کدام در سلامت و بیماری، مهمترین گام در اصلاح این رفتار است.

مصرف بیش از حد نیاز چربی ها خطرات جبران نا پذیری برای سلامتی به دنبال خواهد داشت (بروز بسیاری از بیماری های مزمن مثل دیابت، بیماری های قلبی عروقی، بیماری های کبدی و سرطان ها ناشی از مصرف زیاد چربی و روغن است ). البته نیاز به چربی ها در افراد مختلف اندکی متفاوت است . کودک یا نوجوان در سن رشد ، مادر باردار یا شیرده، ورزشکاران ، افراد با فعالیت بدنی زیاد مانند کارگر صنایع یا بنایی و کشاورزان و ... بیشتر از زنان و مردان با فعالیت کم ، افراد بالغ ، سالمندان و میانسالان به چربی نیاز دارند .
پس اگر تحرک زیادی ندارید یا کار سبکی دارید ، سعی کنید مصرف چرب ی ها و روغن رژیم غذایی خود را کاهش دهید.

فعالیت ورزشی و بیماری قلبی

نوع فعالیت های ورزشی که برای قلب پیشنهاد شده است باید آرام و با ریتم باشد. پیاده روی تند و چابک، دوچرخه سواری و شنا مناسب است. پیاده روی و دوچرخه سواری هر دو مناسب اند و شما می توانید آنها را در برنامه روزانه خود بگنجانید. کوشش داشته باشید که میزان فعالیت ها را زیادتر کنید تا آنکه به ۳۰ دقیقه در روز برسد. این فعالیت ها به ثبوت رسیده است که فشار خون بالا را کاهش می دهد و از اینکه این فشار زیادتر شود، یا اینکه بالاتر رود جلوگیری می کند.

چنانچه شما در یکی از رشته های ورزشی فعالیت دارید، یا اینکه باغبانی می کنید، دلیلی برای آنکه آنها را ترک کنید موجود نیست. این نکته را نباید فراموش کرد که فشار خون هنگامی که شما به ورزش های معروف به آیزومتریک که ماهیچه های بدن در برابر هدف ثابتی قرار می گیرند (مثل وزنه برداری) یا بازی اسکواش بپردازید، فشار خون شما بالاتر می رود. بنابراین اگر شما فشار خون دارید، از پرداختن به این قبیل ورزشها اجتناب کنید.

اگر فعالیت های تازه ای را آغاز کرده اید، بسیار مهم است که آنرا آرام آرام شروع کنید و بدن خود را با آن تطبیق دهید و به عبارت دیگر آنرا بسازید.

مصرف سیگار و دخانیات و بیماری قلبی

استعمال دخانیات روند تنگ شدن عروق یا تصلب شرایین را تسریع می کند. بیمار ی های قلبی عروقی، سکته های مغزی، بیماری های تنفسی و بسیاری از بیماری های کشنده دیر یا زود در افراد سیگاری و افرادی که با آن ها زندگی می کنند، اتفاق می افتند. تصلب شرایین موجب باریک شدن شریان های پا و در نتیجه درد حین راه رفتن و لنگیدن می شود که با ادامه مصرف دخانیات موجب گانگرن (سیاه شدن ) عضو و در نهایت قطع انگشتان پا یا اندام خواهد شد.

۲۱ دیدگاه

  1. Exceptional blog posts buddie. I actually really feel you will likely love our new document concerning as colour t shirt screen printing australia. Thanks:p

  2. ۷۹٫Hiya, I am really glad I've found this information. Nowadays bloggers publish only about gossips and internet and this is actually frustrating. A good blog with exciting content, that is what I need. Thank you for keeping this web-site, I'll be visiting it. Do you do newsletters? Can't find it.

  1. بازخورد: click here for alcohol rehab

  2. بازخورد: New Life ESL Reviews

  3. بازخورد: learn more about buying instagram followers

  4. بازخورد: conversation

  5. بازخورد: buy a vaporizer uk

  6. بازخورد: Buy Instagram accounts

  7. بازخورد: Astrologer in india

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

theme