خانه / انواع بيماريهاي قلبي / نارسايي قلبي / درمان نارسایی احتقانی قلب

درمان نارسایی احتقانی قلب

نارسایی احتقانی قلب از مشکلات شایعی است که با افزایش سن شیوع آن بیشتر می‌شود. در سال ۲۰۰۳ موسسه ملی سلامت و تعالی بالینی انگلستان (NICE) اعلام کرد که «همه‌گیری فزاینده نارسایی قلب» تا حدی نتیجه افزایش طول عمر مردم و دسترسی به درمان‌های موثر بیماری‌های عروق کرونری است…

علائم نارسایی احتقانی قلب

نارسایی احتقانی قلب یک سندرم بالینی شامل کاهش برونده قلب، کاهش خونرسانی بافتی و احتقان است.

فزون بار مایع در نارسایی احتقانی قلب

ممکن است در بیماران نارسایی احتقانی قلب دچار تنگی‌نفس، افزایش وزنی به میزان بیش از ۲ کیلوگرم از حد پایه ظرف کمتر از ۳ روز، افزایش فشار ورید ژوگولر، کرپیتاسیون در سمع ریه، هپاتومگالی یا نشانه‌های ادم محیطی احتباس مایع وجود داشته باشد.

بیمارانی مبتلا به نارسایی احتقانی قلب ممکن است دچار اختلال کارکرد سیستولی بطن چپ باشند که معمولا در اکوکاردیوگرافی با اندازه‌گیری کسر خروجی بطن چپ ارزیابی می‌گردد.

درمان نارسایی احتقانی قلب

برای درمان نارسایی احتقانی قلب استراحت لازم می باشد .

در درمان بیماران نارسایی احتقانی قلب توصیه می شود از نمک و غذاهای حاوی نمک کمتر استفاده کنند .

ممکن است در برخی موارد از نارسایی احتقانی قلب ،انجام درمان جراحی ضروری باشد .

برای درمان نارسایی احتقانی قلب ممکن است جهت تقویت قلب شما ،پزشک شما داروهایی تجویز نماید و یا جهت دفع آب اضافی به شما قرص های «دفع آب یا مدر» را بدهد .

نکات مهم در درمان نارسایی احتقانی قلب :

پیروی از دستورات پزشک .

مصرف داروها طبق دستورپزشک.

توزین روزانه خودتان جهت بررسی افزایش مایع.

مصرف رژیم غذایی سالم حاوی مقادیراندک نمک و چربی اشباع.

با پزشک ، پرستار یا مشاور سلامتی خود مشورت کنید. اگر مبتلا به بیماری قلبی می باشید یا قبلا دچار سکته مغزی شده اید، ممکن است اعضای خانواده شما در معرض خطر باشند. ایجاد تغییرات در شیوه زندگی آنها جهت کاهش میزان خطر ابتلا به نارسایی احتقانی قلب مهم است .

شما می توانید از کتابچه ها و بروشورهای علمی جهت انتخاب زندگی سالمتر و کاهش میزان خطر ، درمان بیماری نارسایی احتقانی قلب و مراقبت از افراد مورد علاقه تان استفاده کنید .دانایی توانایی است بنابراین بیشتر بیاموزید و بیشتر زندگی کنید.

برای مطالعه ” داروهای درمان نارسایی‌ احتقانی‌ قلب‌ ” روی لینک کلیک کنید .