نارسایی قلبی و ورزش

قلب اندام بسیار حساسی است که کارهای مهم و حیاتی را انجام می دهد . سلامت قلب، زندگی انسان را دوام بخشیده و او را در اجرای کارهای روزانه، توانمند و شاداب می کند. زندگی ماشینی امروز، آلودگی هوا، کم تحرکی و تغذیه نامناسب، خطرهای بی شماری برای قلب دارند و قربانیان بسیاری نیز گرفته اند. ورزش و تغذیه سالم دو راه مناسب برای حفظ سلامت قلب می باشند.

نارسایی قلب علت‌های زیادی دارد که افزایش فشار خون ریوی در رأس آن قرار دارد چرا که شریان‌های عروق ریه، ضخیم و تنگ می‌شود و در نتیجه فشار خون در این قسمت بالا می‌رود. علت‌های ثانویه مانند افزایش فشار خون در وریدهای خود قلب و بافت ریه نیز سبب نارسایی قلبی می‌شود که از نظر آسیب‌شناسی هنوز منشأ آن ناشناخته است.

عوامل محیطی در ایجاد نارسایی قلبی دخیل هستند و هر عاملی که سبب شود قلب بیش از توانایی خود کار کند زمینه ساز نارسایی قلب می‌شود به عنوان مثال ورزشکارانی که فعالیت‌های سنگین ورزشی انجام می‌دهند قلب آنها برای تأمین اکسیژن در طولانی‌مدت بزرگ می‌شود و دچار نارسایی قلبی می‌شوند.

افرادی که در ارتفاعات بلند برای طولانی‌مدت زندگی می‌کنند به دلیل فعالیت بیش از حد قلب زودتر به نارسایی قلبی دچار می‌شوند و سیگاری‌ها نیز از نارسایی قلبی در امان نیستند.

ورزش مناسب برای نارسایی قلبی

تمرین های تنفسی، از انواع ورزش هایی است که هوای بیشتری را به ریه های وارد کرده و بهترین تمرین برای تقویت قلب خواهد بود. پیاده روی تند، پرش در جا، شنا، دوچرخه سواری، طناب زدن، اسکی و قایقرانی از جمله ورزش های مخصوص برای نارسایی قلبی و تقویت قلب است. بهترین دارو برای تقویت قلب و کاهش نارسایی های قلبی، انجام تمرین های ورزشی مناسب است. همان اندازه که دیواره های قلب بر اثر ورزش قوی تر می شوند، خون را هم خیلی بهتر به جریان انداخته و آن را در بدن به جریان می اندازند، در نتیجه اکسیژن کافی به عضلات بدن رسیده و آنها هم با قدرت بیشتری کار می کنند. زمانی که اکسیژن بیشتری دریافت کنید، بیشتر احساس شادی کرده و انرژی بیشتری خواهید داشت. اگر به انرژی زیادی نیاز دارید، قدر این قلب را بدانید.

آشنایی با درمان نارسایی قلبی (کلیک کنید)

منبع: خبر فارسی. ورزش و کاهش وزن

theme