فشار خون - کاهش وزن با ورزش

کاهش فشار خون و وزن - روش هایی برای سوزاندن کالری

- شستن خودرو به مدت 45 تا 60 دقیقه- پاک کردن شیشه ها یا شستن کف زمین به مدت 45 تا 60 دقیقه

- برای کاهش وزن و کنترل فشار خون انجام والیبال بازی کردن به مدت 45 دقیقه و فوتبال به مدت 30 تا 45 دقیقه موثر می باشد .

- کارهایی که از انجام آنها لذت می برید مانند باغبانی کردن به مدت 30 تا 45 دقیقه می تواند در کاهش وزن و کنترل فشار خون به شما کمک کند .

- نشستن در ویلچر و راه بردن آن با چرخاندن چرخ های آن به مدت 30 تا 45 دقیقه

- طی کردن تقریباً 5/2 کیلومتر در 30 دقیقه (6/1 کیلومتر در 20 دقیقه). و  دویدن مسافت 5/2 کیلومتر در 15 دقیقه (6/1 کیلومتر در 10 دقیقه) اثر مثبتی در کاهش وزن و کنترل فشار خون خواهد داشت .

- تقریباً 8 کیلومتر دوچرخه سواری در 30 دقیقه برای کاهش وزن و کنترل فشار خون

- رقص تند به مدت 30 دقیقه

- هل دادن کالسکه بچه در 5/2 کیلومتر به مدت 30 دقیقه- جارو کردن برگ ها به مدت 30 دقیقه

- انجام حرکات ایروبیک در آب به مدت 30 دقیقه

- شنا به مدت 20 دقیقه اثر بسیاری در کاهش وزن و کنترل فشار خون دارد

- بسکتبال با ویلچر به مدت 20 دقیقه- بسکتبال بازی کردن به مدت 30 دقیقه- شرکت در مسابقه بسکتبال بین 15 تا 20 دقیقه- طناب بازی به مدت 15 دقیقه

– حتی برف پارو کردن به مدت 15 دقیقه در کاهش وزن و کنترل فشار خون اثر مثبتی خواهد داشت

- بالا رفتن از پله ها به مدت 15 دقیقه.

اگر هر روز ورزش کنید، در کل 1000 تا 1400 کالری می سوزانید که این میزان برای بهبود سلامتی و کنترل فشار خون شما مؤثر است. ولی اگر هدف شما کاهش وزن برای کاهش فشار خون می باشد، احتمالاً 30 دقیقه کافی نخواهد بود. مطابق خطوط راهنمای جدیدی که توسط انستیتوی پزشکی آمریکا بخش کشاورزی تدوین شده، کسی که می خواهد وزن کم کند باید هر روز 60 تا 90 دقیقه برای کاهش وزرن و فشار خون ،ورزش کند که با این کار روزانه 300 تا 500 کالری می سوزاند. روش مشهور دیگری که برای تعیین میزان فعالیت ورزشی شما برای کاهش وزن و فشار خون در روز به کار می رود، استفاده از پدومتر یا گام شمار است. شما این دستگاه را روی کمربندو بالای باسن تان می بندید و با گام برداشتن شما، این دستگاه قدم های تان را می شمارد و تعداد آن را در صفحه کوچک دستگاه نشان می دهد.

ورزش ملایم و کاهش فشار خون

مطالعات نشان داده که پیاده روی با شدت متوسط به مدت نیم ساعت برابر با برداشتن 3200 تا 4000 قدم است که در کاهش وزن و کنترل فشار خون بسیار موثر می باشد. همان طور که گفتیم برای کاهش فشار خون ،وزن و حفظ وزن مناسب باید روزی 60 تا 90 دقیقه ورزش کنید. این مقدار ورزش برای کاهش وزن و فشار خون معادل برداشتن 10 هزار گام در روز است. در واقع نتایج پژوهشی که اخیراً در پزشکی و دانش در ورزش و نرمش راجع به رابطه بین تعداد گام های روزانه و ترکیب بدنی در زنان میانسال انجام شده نشان می دهد که متوسط میزان شاخص توده بدنی (BMI) زنانی که روزانه 10 هزار قدم بر می داشتند، در محدوده طبیعی بود. کارشناسان این توصیه ها را به گوش مردم می رسانند تا آن ها را تشویق کنند به جای اینکه وقت شان را با کارهای بی تحرک مانند تماشای تلویزیون، جست و جو در اینترنت و رانندگی پر کنند، برخیزند و فعالیت ورزشی برای کاهش وزن و کنترل فشار خون داشته باشند و ورزش کنند. ولی اگر شما واقعاً می خواهید برای کاهش وزن، فشار خون و ارتقای سلامت و تغییر روش زندگی تان کاری اساسی انجام دهید و بدنی قوی تر و اندامی متناسب تر داشته باشید، باید کمی بیشتر درباره ورزشی که انتخاب می کنید دقت به خرج دهید.

مطالب مرتبط :

درمان فشار خون بالا

چگونگی کاهش فشار خون با ورزش

ورزش و کاهش فشار خون

ورزش و کنترل فشار خون بالا 

ورزش مناسب فشار خون

منبع: کتاب فشار خون

theme